Geplaatst door One Shoe

Nationale samenwerking brengt vraag en aanbod van innovaties bij elkaar

Op woensdag 25 november heeft minister Edith Schippers in perscentrum Nieuwspoort de website Zorginnovatie.nl gelanceerd, het nieuw nationaal podium voor zorginnovaties. Reclame- en internetbureau One Shoe is verantwoordelijk voor de herontwikkeling van de community voor zorginnoveerders.

Nationale samenwerking brengt vraag en aanbod van innovaties bij elkaar
ZorgInnovatie helpt om innovaties en de behoefte ernaar bij elkaar te brengen. Enerzijds met behulp van de online community, maar ook door actieve ondersteuning van de aangesloten organisaties die hun regionale netwerken en initiatieven inzetten. Hiertoe hebben acht regionale innovatienetwerken tijdens de persconferentie een landelijke strategische samenwerking getekend en daarmee Stichting ZorgInnovatie Nederland opgericht. De partners zijn Amsterdam Economic Board, Economic Board Utrecht, EIZT, Health Valley, HANNN, Medical Delta, OMFL en VitaValley.
Minister Edith Schippers : “Wij vinden het fantastisch dat deze partijen dit hebben neergezet. Vanuit VWS steunen we dit soort initiatieven, leggen verbindingen en willen heel graag helpen om de drempels voor innovaties weg te nemen.”
Het ZorgInnovatie platform is gebouwd door Utrechts bureau One Shoe op basis van Drupal 7 en volgens de Scrum methodiek. Inmiddels zijn er al meer dan 200 innovaties en 1.400 innovators aangemeld op de website.