Industry Wire

Geplaatst door FinchFactor

Nationale-Nederlanden gaat gesprek aan via ‘pratend koffiekopje’

Nationale-Nederlanden lanceert vandaag een online activatie om het NN café in Rotterdam nog meer op de kaart te zetten. Via een pratend koffiekopje gaat Nationale-Nederlanden het gesprek aan met bezoekers over hun financiële toekomst, want er gebeurt meer in het café dan je denkt. Tribal DDB Worldwide, Amsterdam bedacht de activatie en creëerde de online video.

Het Nationale-Nederlanden café is, naast een café waar bezoekers koffie kunnen drinken, werken, loungen of de krant lezen, ook een café waar bezoekers deel kunnen nemen aan workshops en activiteiten met afwisselende thema’s. Nationale-Nederlanden organiseert deze bijeenkomsten om mensen bewuster te laten nadenken over hun financiële toekomst. Denk hierbij aan workshops voor startende ondernemers zoals: Personal Branding &, Crowdfunding. Maar ook inloop spreekuren waar je terecht kan met je vragen over erven & schenken, pensioen of andere service en diensten van Nationale-Nederlanden.

Kijk op www.nndecafe.nl voor meer informatie.

Om daadwerkelijk een persoonlijke dialoog met cafébezoekers aan te gaan is er een ‘pratend koffiekopje’ ontwikkeld. Dit kopje is een metafoor om het gesprek aan te gaan met Nationale-Nederlanden over de toekomst. Via een ingebouwde zender gaan bezoekers van het café, zonder dat ze het vooraf weten, het gesprek aan met Ruben Nicolai die de stem vertolkt van het koffiekopje dat voor ze staat. Hij heeft zich verdekt opgesteld in het café en zodra koffiedrinkers het kopje optillen start de dialoog. De reacties en gesprekken die hieruit volgden zijn gefilmd en gebundeld in de compilatievideo.

Bekijk de video hier: https://youtu.be/lpJ80rzafU0

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht