Geplaatst door Innovader

Nederlands bedrijf lanceert uniek iBeacon platform voor retailers

“iBeacon biedt een unieke manier om de dialoog met klanten aan te gaan” aldus Remco Bron van Innovader. “Met inBeacon maken wij het gebruik van iBeacons eenvoudig zodat deze nieuwe technologie in bestaande apps kan worden geïntegreerd. Daardoor is er geen grote investering nodig om gebruik te maken van nieuwe baanbrekende iBeacon toepassingen.”

Met inBeacon is het voor retailers mogelijk klanten een push bericht via de smartphone te sturen wanneer ze bijvoorbeeld langs een etalage lopen of de winkel binnenlopen. Dit bericht kan bijvoorbeeld relevante informatie bevatten over producten of aanbiedingen. inBeacon kan ook acties koppelen aan klantgedrag; staat een klant bijvoorbeeld 3 minuten te twijfelen bij een bepaald product dan kan op basis van die informatie een push bericht met meer informatie worden verzonden of bijvoorbeeld de vraag worden gesteld of de klant misschien hulp nodig heeft van een medewerker.

Door gebruik te maken van iBeacons op meerdere plaatsen op een locatie kan het klantengedrag worden gemeten. inBeacon maakt dit geanonimiseerd inzichtelijk met heatmaps waarin de routes en ‘hot spots’ van een winkel worden getoond. Gebruikers van inBeacon krijgen daarmee een uniek inzicht hoe een klant of bezoeker de locatie beleeft.

De klant geeft toestemming push berichten te ontvangen en gedrag te meten via de app van de retailer. Met deze informatie kan een retailer de klant voorzien van relevante informatie in de juiste context waardoor de interactie voor zowel klant als retailer waarde toevoegt.

“Met inBeacon wordt het mogelijk een unieke interactie met een klant of bezoeker aan te gaan en nooit eerder beschikbare informatie van klantgedrag te verzamelen.” aldus Remco Bron. “Wij zijn momenteel in gesprek met een aantal toonaangevende retailers en beheerders van openbare ruimtes over de toepassing van inBeacon.”