Geplaatst door Spinnin' Records

Nederlands label Spinnin’ Records wint grote YouTube prijs in VS

Spinnin’ Records heeft vannacht een opzienbarende prijs gewonnen voor het behalen van de 10 miljoenste abonnnee op YouTube. Tijdens Vidcon, de grootste online video conferentie ter wereld in het Amerikaanse Anaheim, kreeg Spinnin’s Meindert Kennis de ‘Diamon Playbutton’ uitgereikt door YouTube’s CEO Susan Wojcicki, een eer die maar voor weinig YouTube-kanalen is weggelegd.

Spinnin’ Records behaalde vorige maand de 10 miljoenste abonnee, nadat het in 2007 was begonnen met een eigen videokanaal. “Ons doel was om het gat dat MTV had achtergelaten in te vullen met onze eigen video’s”, zegt Spinnin’s hoofd marketing Meindert Kennis, die afgelopen nacht in Anaheim plots het podium werd opgeroepen tijdens een keynote speech van YouTube’s CEO Susan Wojcicki.

Spinnin’ Records won de Diamond Award, in de volksmond ook wel de ‘Diamond Playbutton’ genoemd. Het is een prijs die maar weinig Youtube-kanalen binnenslepen, gisteravond waren het naast Spinnin’ Records slechts de Amerikaanse kanalen The Fine Bros, Epic Rap Battles en Smosh die ook deze prijs ontvingen.

Spinnin’ Records op YouTube

Nadat het YouTube-kanaal van Spinnin’ Records in 2009 in een stroomversnelling kwam, kwam het nooit meer tot stilstand. Het presenteerde video’s van de grootste artiesten in de wereld als Tiësto, Martin Garrix, Dimitri Vegas & Like Mike, Oliver Heldens, Nicky Romero en Afrojack, en kreeg er in rap tempo tienduizenden abonnees bij. Een kleine impressie: het eerste kwartaal van 2015 verwerkte het kanaal zo’n 1 miljard views.

Op het moment staat het kanaal op de 29e positie van meest populaire YouTube-kanalen wereldwijd (nummer 8 op de lijst van muziek-kanalen), en met de nog altijd enorme toestroom van abonnees lijkt het erop dat Spinnin’ Records voorlopig nog blijft doorgroeien.

Het bereiken van de 10 miljoenste abonnee en het ontvangen van de Diamond Award zijn nieuwe mijlpalen. Het Nederlandse label vierde dit vorige maand al met een speciale video waarin alle highlights van de afgelopen jaren voorbij komen in een unieke, 10 minuten durende muziek/videomix.

Deze mix is hier te vinden: https://youtu.be/p1MtuzudYLU

Spinnin’ Records YouTube: https://www.youtube.com/user/SpinninRec