Geplaatst door NearSt

Nederlandse startup NearSt wint West-Europese startup prijs

LONDEN/AMSTERDAM – De Nederlands/Engelse startup NearSt is afgelopen week in Londen verkozen tot meest veelbelovende startup van West-Europa. Enkele maanden eerder won het bedrijf ook al de verkiezing tot beste startup van het Verenigd Koninkrijk. De verkiezing genaamd ‘Get In The Ring’ biedt veelbelovende startups een podium om in contact te komen met fans en investeerders.

NearSt is in 2015 opgericht door twee Nederlanders (Max Kreijn en Thomas Schoffelen) en hun Engelse compagnon Nick Brackenbury. Het biedt (offline) bedrijven in de winkelstraat een (online) platform om te kunnen concurreren met webwinkels.

De missie van het bedrijf is om mensen weer terug naar de winkelstraat te krijgen door producten in winkels via smartphones zoekbaar te maken voor klanten in de omgeving.

Steeds meer winkels gaan failliet terwijl online webwinkels juist fysieke zaken openen om te blijven groeien. “Mensen shoppen online omdat het makkelijker is”, zegt Max Kreijn “Met onze technologie slaan we een noodzakelijke brug tussen winkels en ‘online shoppers’ in de buurt.”

Momenteel is de startup live met tientallen boekwinkels in Londen. “Dit is de categorie die het meest geleden heeft onder de komst van online marktplaatsen als Amazon en bol.com.” Kreijn vervolgt: “We zien Londense boekwinkels als een perfecte categorie om onze technologie te testen.”

Het bedrijf heeft voor Londen gekozen om te lanceren omdat fysieke winkels het hier net als in Nederland zwaar hebben. “De markt is groot en je hebt hier als startup snel toegang tot kapitaal, een netwerk en talent.”

Komende maanden opent NearSt haar deuren voor nieuwe categorieën, steden en landen.

Op 15 maart 2016 zal NearSt deelnemen aan de wereldwijde finale van Get In The Ring in Medellín, Colombia.