Nelson kiest voor mobiel kassa- en betaalsysteem voor omnichannelretailing

Nelson Schoenen B.V., met de winkelformules Nelson en Ecco goed voor ruim 110 winkels, voert in zijn filialen een nieuw mobiel kassa- en betaalsysteem in voor omnichannelretailing. Met deze all-in-one unit kan Nelson zijn klanten over de verschillende on- en offline verkoopkanalen heen dezelfde sevice bieden. Op het gebied van productaanbod en -beschikbaarheid, promoties én shopping experience. Bovendien stelt het systeem Nelson in staat klanten mobiel, en dus altijd en overal, op de winkelvloer te laten betalen.

De volledig geïntegreerde omnichanneloplossing van IT-partner Centric handelt al het betalingsverkeer af. Het systeem werkt op basis van verschillende mobiele devices, waaronder een Ipod touch/Ipad, met een ‘sleeve’ aan de achterzijde, waarmee mobiel betalen mogelijk is. Ook maakt Nelson van de mogelijkheid gebruik te werken met betaalpunten die op strategische plekken in de winkel worden geplaatst.

Intensief klantcontact

Door de introductie van het mobiele kassa- en betaalsysteem kunnen de klanten van Nelson op iedere plek in de winkel worden geholpen. Nelson-medewerkers kunnen zonder daarvoor het contact met de klant te verbreken de winkelvoorraad bekijken, op zoek gaan naar alternatieven (en deze tonen) of direct het artikel naar keuze – indien niet instore beschikbaar – bestellen, betalen en binnen 24 uur thuis laten bezorgen.

Paul Neelissen, Managing Director Nelson Schoenen B.V.: “Door deze nieuwe manier van voorraadbeschikbaarheid en afrekenen kunnen winkelmedewerkers optimale service aan de klanten bieden. De klant wordt tijdens het aankoopproces van A tot Z ondersteund, waardoor de service wordt verbeterd en het aantal nee-verkopen tot het minimum wordt beperkt.”

Voorbeeldwinkel
Nelson Schoenen heeft onlangs de 72ste Nelson-winkel geopend in het Stadshart van Amstelveen, waar de nieuwe oplossing wordt geïntroduceerd. Deze vestiging wordt het toonbeeld van hoe Nelson omnichannelretailing wil toepassen. Afgelopen jaar al zijn alle winkels voorzien van touchpoints, waarop eenvoudig de volledige schoencollectie (en voorraad) bekeken, besteld en betaald kan worden. Door de klant zelf of samen met een verkoopmedewerker. De bestellingen via de touchpoints worden binnen 24 uur gratis thuisbezorgd. Ook het innovatieve loyaltyprogramma van Nelson is volledig omnichannelproof.

Nelson Schoenen

Nelson Schoenen is een vooruitstrevende familieonderneming op het gebied van schoenenmode die in 2014 en begin 2015 de overnames bekend maakte van een zestal Avance schoenenwinkels en een viertal Taft winkels. De inmiddels 72 Nelson winkels kenmerken zich door een breed assortiment van dames,- heren,- en kinderschoenen van internationale A-merken zoals Timberland, Converse en Nike, aangevuld met een ruim assortiment private label collectie. Nelson heeft een duidelijke omnichannelstrategie ontwikkeld die zich richt op beleving, innovatie en service, zowel in instore als online.

De andere pijlers van het schoenenbedrijf zijn de ruim 30 brandstores van Ecco. Daarnaast biedt Nelson zijn brede collectie ook aan via de webshop Nelson.nl, de fashion webshop Shoemixx.nl en via hét online warenhuis Wehkamp.nl.

Over Centric

Centric biedt Software Solutions, IT Outsourcing, Business Process Outsourcing en Staffing Services. Met gekwalificeerde professionals, technologische oplossingen en IT- en administratieve dienstverlening, zorgt Centric ervoor dat klanten zich op hun kerntaken kunnen richten. Door diepgaande kennis van IT te koppelen aan jarenlange ervaring met specifieke brancheprocessen, onderscheidt Centric zich van traditionele IT-leveranciers en administratieve dienstverleners.

Centric gelooft in de kracht van innovatie als aanjager van duurzame groei. We verbinden hiervoor professionals, partners en klanten, zodat zij hun talenten, kennis en ideeën met elkaar kunnen delen. Deze samenwerking resulteert in innovatieve, pragmatische oplossingen, die bijdragen aan verantwoorde groei van de organisatie en stabiliteit voor onze klanten en medewerkers.

Centric heeft 5.000 werknemers en vestigingen in Nederland, België, Duitsland, Zwitserland, Noorwegen, Zweden en Roemenië. Centric boekte in 2013 een positief bedrijfsresultaat van ruim 13,3 miljoen euro bij een omzet van ruim 511,3 miljoen euro. www.centric.eu.