Geplaatst door NetApp

NetApp versterkt performance data analytics voor derde platform enterprise applicaties

Schiphol-Rijk, 30 maart 2016 – “Met de significante hoeveelheid machine-gegenereerde data die dagelijks wordt verzameld, rekenen wij op NetApp E-serie om Splunk in te zetten voor monitoring en trouble shooting op meerdere platforms in onze omgeving”, vertelt Roy Shiladitya, head of Information Technology bij ING Direct Australië. “Deze hoogwaardige oplossing stelt ons in staat om data snel te visualiseren en proactief te analyseren zodat onze business snel kan reageren en aansluiten op onze SLAs.

NetApp kondigt vandaag nieuwe software aan voor haar all-flash EF-serie en de storage arrays uit de E-serie die voor een flinke versterking zorgen van de performance en waarde van data analytics applicaties.

De nieuwe generatie van business intelligence applicaties zoals Splunk, Hadoop en NoSQL ontwikkelt zich tot key tools voor de data-gedreven digitale enterprise. Klanten willen een grotere data visibiliteit en performance van deze applicaties zodat men binnen het huidige snel veranderend business landschap de beste beslissingen kan nemen. De nieuwe release van NetApp SANtricity storage operating systems versnelt de time to value voor klanten, die hun voordeel behalen met een enterprise-proven technologie dat ze in staat stelt om:

· De performance van data analytics applicaties te verbeteren met meer dan 50 procent.

· De huidige IT infrastructuur te versimpelen en tot wel 33 procent aan kosten te besparen.

· Data betrouwbaarheid, beschikbaarheid en zichtbaarheid te verbeteren, die samen essentieel zijn om organisaties de gelegenheid te geven om sneller te reageren dan de concurrentie en inzicht te krijgen in de behoeften van de klant.

“Veel organisaties maken op dit moment gebruik van derde platform technologieën als een driver voor de digitale transformatie van hun business”, vertelt Ashish Nadkarni, program director, Enterprise Servers en Storage bij IDC. “NetApp versterkt de performance van derde platform applicaties en stelt gebruikers hiermee in staat om goed te presteren binnen de digitale economie.”

Bewezen voordeel ten opzichte van commodity servers voor data-intensieve workloads

NetApp’s all-flash arrays uit de EF-serie en de storage systemen uit de E-serie die ondersteund worden door SANtricity software, accelereren performance voor zowel high-IOPS en low-latency applicaties als voor high-bandwidth en high-throughput applicaties. Dit bewezen platform biedt een hoogwaardig niveau van betrouwbaarheid met geautomatiseerde features, online configuratie opties, state-of-the-art RAID en proactieve monitoring. Het platform biedt bovendien ook NetApp AutoSupport™. “Deze voorspellende technologie versnelt het oplossingsvermogen voor issues tot wel 60 procent en reduceert P1 cases met maar liefst 85 procent.” Klanten hebben daarnaast toegang tot een mobiele support applicatie, premium support opties en professionele services zodat zij hun NetApp EF-serie en E-serie oplossingen optimaal kunnen benutten.

De nieuwe SANtricity release bevat innovaties die geoptimaliseerd zijn voor data analytics applicaties die klanten helpen om de grote hoeveelheid data die gegenereerd wordt door aangesloten apparaten en de Internet of Things te begrijpen. Met SANtricity kunnen klanten:

· De Splunk search performance vergroten tot wel 69 procent in vergelijking met commodity servers met interne disks.

· Tot wel 500 procent betere Hadoop performance ervaren tijdens data rebuilds met Dynamic Disk Pools in vergelijking met de performance van commodity servers met RAID 5.

· 400GB SSDs reconstrueren binnen 15 minuten, inplaats van zo’n 10 uur voor NoSQL databases met commodity servers en direct-attached storage.

· Data encrypten met minder dan 1 procent performance impact in vergelijking met zo’n 70 procent impact op commodity servers met interne disk drives.

· Voortbouwen op één architectuur voor verschillende lagen.

NetApp biedt daarnaast in samenwerking met Arrow Electronics een pre-geconfigureerde en bewezen oplossing voor enterprise Splunk deployments. Deze geïntegreerde architecturen van Arrow stellen partners in staat om razendsnel systemen te configureren en een gevalideerde Splunk oplossing te leveren.

“De mogelijkheid voor onze klanten om interessante resultaten op te pikken uit hun eigen gestructureerde en ongestructureerde data is van groot belang”, stelt Melissa Fields, Sr. Solutions Architect bij ClearShark. De all-flash arrays uit de NetApp EF-serie bieden de performance, betrouwbaarheid en schaalbaarheid die klanten nodig hebben om urgente beslissingen te kunnen maken.”

“Sociale en mobiele gebruikers maken real-time aankoopbeslissingen die een zware belasting vormen voor legacy relation databases systemen”, vertelt Lee Caswell, Vice President, Products, Solutions en Services Marketing bij NetApp. Onze SANtricity software sluit aan op de uitdaging van high-bandwith analytics op disk arrays en low-latency responsetijden wanneer deze gekoppeld worden aan all-flash media. Door deze performance te combineren met de betrouwbaarheid van enterprise en ongeëvenaarde dichtheid, bieden de arrays van de E-serie en EF-serie economische superioriteit ten opzichte van andere oplossingen.

Aanvullende bronnen

· Meer informatie over de voordelen van SANtricity, de EF-serie en E-serie.

Lees hier meer over de voordelen van NetApp en data analytics.

· Informatie over de Arrow bundels voor enterprise Splunk deployments vind je hier.

· Vind de NetApp SANtricity Performance Application voor Splunk Enterprise hier.

· Meer informatie over NetApp services en support en de AutoSupport technology.