Netatmo breidt Weathermap uit met gegevens van regenmetergebruikers

Amsterdam, 30 oktober 2014 – Netatmo, een innovatief bedrijf dat consumentenelektronica voor een betere en verbonden lifestyle ontwikkelt, integreert regenmeterdata in zijn Weathermap. De weerstations van Netatmo monitoren het weer in meer dan 170 landen. De Netatmo Weathermap – die sinds april 2013 bestaat – is op dit moment het grootste netwerk van weersensoren ter wereld. Gebruikers van het weerstation kunnen nu ook de data delen, die hun regenmeter geregistreerd heeft. Die komen dan live op de kaart te staan. Zo dragen gebruikers bij aan de ontwikkeling van deze unieke weerwaarneming.

“Eén jaar na de lancering van de Netatmo Weathermap spreidt ons netwerk van weersensoren zich nu uit over meer dan 170 landen, vergeleken met de 150 landen eind 2013. Door de integratie van de regenmeterdata is een diepere analyse mogelijk en krijgen we beter inzicht in lokale meteorologische fenomenen, zoals overvloedige regenval, stormen en overstromingen”, zegt Fred Potter, CEO en oprichter van Netatmo.

Netatmo-weerstations en -regenmeters bieden nauwkeurige en plaatselijke weerinformatie. Iedereen die meer wil weten over zijn leefomgeving, kan deze informatie raadplegen – ook onderzoekers, laboratoria, universiteiten en overheden die realtime weerinformatie nodig hebben.

De Netatmo-regenmeter maakt deel uit van het accessoireassortiment van het Netatmo- weerstation. Het apparaat meet de hoeveelheid gevallen regen per uur of opgeteld over een langere periode. Hij is overal te plaatsen: van tuin tot balkon, van vloer tot aan de muur.

De Netatmo Weathermap is gratis te bekijken op de website van Netatmo (www.netatmo.com/weathermap) of via de Netatmo-weerstation-app (beschikbaar voor iOS, Android en Windows Phone).

Over Netatmo
Netatmo – opgericht in 2011 – is een innovatief bedrijf dat consumentenelektronica ontwikkelt voor een betere en connected lifestyle. Netatmo ontwerpt zijn hardware, elektronica en firmware zorgvuldig en volgens de hoogste kwaliteitsstandaarden. Het eerste device dat het bedrijf op de markt bracht, was een persoonlijk weerstation waarmee luchtkwaliteit, het weer en meer te meten is. In november 2013 lanceerde Netatmo zijn tweede product: een thermostaat voor de smartphone, ontworpen door Philippe Starck. Tijdens CES 2014 introduceerde het bedrijf JUNE, de eerste armband die blootstelling aan de zon meet en vrouwen adviseert over hoe ze hun huid beschermen tegen beschadiging door de zon. Netatmo is erkend met drie prestigieuze CES Innovations Design & Engineering Awards in 2013 en 2014.