NETGEAR stelt accountmanager zakelijke oplossingen in België aan voor lokale Belux marktbewerking

Gouda, 28 augustus 2014 – Om de Belgische en de Luxemburgse KMO-markt beter te kunnen bedienen opereert wereldwijd netwerkbedrijf NETGEAR sinds 1 mei naast Nederland ook vanuit België. Met de aanstelling van Ahmad Ben Mahjoub als Territory Accountmanager BeLux stelt NETGEAR zich als doel om de zakelijke oplossingen van NETGEAR onder de aandacht te brengen bij kleine en middelgrote bedrijven in de Belux markt.

Ben Mahjoub, voorheen werkzaam bij onder meer HP en EMC, moet het bewustzijn van NETGEAR als oplossing voor kleine en middelgrote ondernemingen gaan vergroten in België en Luxemburg. Volgens Ben Mahjoub is het de uitdaging van zijn functie dat NETGEAR in deze regio nog vaak onterecht als louter consumentenoplossing wordt gezien. “Dat beeld ga ik de komende tijd bijstellen,” stelt Ben Mahjoub. “De NETGEAR-producten vervullen in een tijd waarbij IT-budgetten onder zware druk staan een behoefte van veel kleine en middelgrote bedrijven en organisaties. Ze zoeken betrouwbare producten, die simpel in gebruik zijn en toch betaalbaar. Wil je als ondernemer gebruikmaken van de voordelen van duurdere oplossingen, zoals continue databescherming en snelle replicatie op block-level, dan zijn er nauwelijks oplossingen op maat beschikbaar en moet je je als bedrijf wenden tot de relatief dure enterprise-producten van de diverse grote IT-vendoren. NETGEAR biedt dezelfde uitgebreide functionaliteiten als deze producenten, maar tegen een prijs die ook voor kleinere ondernemingen haalbaar is. Het is mijn taak om het KMO en potentiële partners hiervan op de hoogte te stellen.”

Door het partnernetwerk te vergroten wil NETGEAR met name de zakelijke storage, wireless en switching oplossingen onder de aandacht brengen bij de reseller en eindgebruiker. “Er is voor NETGEAR nog veel aan terrein te winnen in België en Luxemburg, maar dat kunnen wij niet alleen,” legt Arend Karssies Country Manager CBU Benelux bij NETGEAR uit. “Ons doel is het partnerkanaal niet alleen in volume te laten groeien, maar ook in kwaliteit. Wij gaan partners begeleiden in hun salescyclus door middel van onder meer coaching. Die begeleiding is erg belangrijk; onze partners zijn eigenlijk onze ambassadeurs in de markt. We willen een situatie creëren, waar iedereen beter van wordt.”
Ahmad Ben Mahjoub kan putten uit meer dan 10 jaar commerciële ervaring in de IT-sector. Hij werkte meerdere jaren als accountmanager bij zowel HP, Source NV, Techdata als EMC.  Bij EMC hield hij zich vooral bezig met corporate accounts en ontdekte hij het gat in de markt voor betaalbare enterprise-oplossingen voor het KMO. “Precies de oplossing die NETGEAR biedt,” besluit Ben Mahjoub.