Geplaatst door Wisse Kommunikatie

NGINX kiest LeaseWeb als preferred infrastructuurpartner

Amsterdam, 21 maart 2012

NGINX kiest LeaseWeb als preferred infrastructuurpartner

NGINX, ontwikkelaar van opensource webservers, heeft vandaag LeaseWeb, één van de grootste hostingproviders in Europa, benoemd tot preferred infrastructuurpartner. Door de snelheid en flexibiliteit van de NGINX webserversoftware te combineren met de wereldwijde eersteklas infrastructuurdiensten van LeaseWeb, kunnen beide bedrijven hun innovatieve dienstverlening nog verder optimaliseren.

Meer dan 25 procent van de internationale top 1000 high traffic websites maakt al gebruik van NGINX, waardoor het de op één na populairste opensource webserver op het internet is. Onder de gebruikers van NGINX bevinden zich bekende online diensten zoals Facebook, Dropbox, Groupon, WordPress en SourceForge. LeaseWeb is op haar beurt één van de grootse internet infrastructuur- en hostingproviders in Europa en de Verenigde Staten en bedient klanten als Kelkoo, Starbucks en Wikimedia.

De twee bedrijven startten een samenwerking tijdens de ontwikkeling van de nieuwe Content Delivery Network (CDN)-infrastructuur van LeaseWeb. Door gebruik te maken van de producten van NGINX, zal het CDN van LeaseWeb gebruikers in staat stellen wereldwijd sneller en efficiënter web content aan te bieden, ongeacht de locatie van de gebruiker. De combinatie van de high performance internetdiensten van LeaseWeb en de snelheid en schaalbaarheid van NGINX zorgt voor een efficiëntere webinfrastructuur voor een betaalbare prijs. Het succes van de samenwerking en de state-of-the-art hostingoplossingen waren voor NGINX de belangrijkste redenen om voor LeaseWeb te kiezen als preferred infrastructuurpartner.

“Een betrouwbare en veilige hostingomgeving met optimale uptime is voor ons zeer belangrijk”, vertelt Andrew Alexeev, medeoprichter van NGINX. “We zijn erg onder de indruk van de infrastructuur, de prestaties en de stabiliteit van LeaseWeb. Het was dan ook een logische stap om voor LeaseWeb te kiezen als onze preferred infrastructuurpartner.”

“NGINX was de eerste keuze voor een performance caching-oplossing voor ons CDN. Nu werken we samen aan het optimaliseren van onze innovatieve dienstverlening”, vertelt Robert van der Meulen van LeaseWeb. “We zijn er trots op dat onze samenwerking heeft geleid tot een preferred partnership.”

—————————-

Noot voor de pers: Voor meer informatie zie www.leaseweb.com. Nederlands perscontact: Peter Drent van Wisse Kommunikatie, telefoon: 026-4431523 of per e-mail: peter.drent@wisse-worldcom.nl.

Over NGINX
NGINX is de op één na populairste webserver ter wereld. NGINX stelt bedrijven in staat om adequaat te reageren op de snelle ontwikkeling van het internet zonder onnodige investeringen in de vorm van geld of tijd. In tien jaar tijd heeft NGINX zich ontwikkeld tot leverancier van flexibele en schaalbare opensourcesoftware die voorziet in een high-performance, high-concurrency edge webserver voor statische en dynamische content; Layer 7 load balancing, reverse proxy voor HTTP, SMTP, IMAP en POP3, caching engine en SSL offloading. In juli 2011 startte Igor Sysoev, oprichter van NGINX, Nginx Inc., deze onderneming voerde commerciële diensten uit voor NGINX. Meer informatie is te vinden op www.nginx.com.

Over LeaseWeb
LeaseWeb, sinds 1997 actief in Nederland, is een wereldwijde hostingprovider die geavanceerde infrastructuuroplossingen biedt. Het core netwerk heeft een uptime van 99,999% en biedt klanten een bandbreedte van meer dan 2,3 TB/s. LeaseWeb biedt onder andere dedicated servers, colocatie, virtualisatie- en cloud-diensten en maatwerk IT-infrastructuuroplossingen.

De groeiende infrastructuur van LeaseWeb spant zich via de belangrijkste telecomcarriers uit over datacenters in de regio’s Amsterdam, Frankfurt, Wuppertal en Washington DC. Daarnaast is LeaseWeb via internetexchanges aanwezig in Amsterdam, Londen, Frankfurt, New York, Brussel, Kopenhagen, Parijs, Budapest, Boekarest, Warschau, Praag, Bratislava, Milaan, Wenen, Stockholm, Oslo, Zürich en Madrid.

LeaseWeb levert zijn IT-infrastructuuroplossingen in sectoren als accountancy, de financiële dienstverlening, engineering, de zorgsector, industrie en technologie, maar ook aan kleine start-ups, die hun aanwezigheid op het internet willen ontwikkelen. Klanten zijn bijvoorbeeld Wikimedia, Heineken, Starbucks, Royal Joh. Enschedé, Univé, AFAS Software en Twenga.

LeaseWeb heeft partnerships met de toonaangevende IT-bedrijven zoals Microsoft, VMware, Dell, IBM, HP, Cisco, Intel, Cpanel en Parallels. Dit verzekert klanten van een uitstekende kwaliteit. Voor meer informatie: www.leaseweb.com