Industry Wire

Geplaatst door Mr Fox

Nieuw Amsterdams bureau Mr. Fox gaat voor creativiteit buiten de gebaande paden

Amsterdam, 3 januari 2017. Nieuw bureau Mr. Fox creative agency wil klanten een voorsprong bieden door verschil te maken op het gebied van creativiteit en strategie. Het team van Mr. Fox bestaat uit art director Edwin Rojer, creative technologist Jasper de Rooy en strateeg Jaap van Oirschot die met hun ervaring, denk- en werkwijze verschillende disciplines en vakgebieden op een innovatieve wijze met elkaar weten te verbinden. De kracht van Mr. Fox ligt bij strategie (merk- communicatie- en designstrategie), creatie (merk- en campagneconcept, social, branded formats), design (visual design, brand identity), content (social content, content distributie, productie) en delivery.

De naam Mr. Fox komt uit het bekende verhaal van Roald Dahl ‘Fantastische Meneer Vos’, geïnspireerd door de mentaliteit van dit karakter: vindingrijkheid, inventiviteit en de kracht van samen toewerken naar een groter, gedeeld doel. En dat zonder poeha. Gewoon Edwin, Jaap en Jasper. Jaap van Oirschot: “Net zoals in het verhaal van Roald Dahl houdt Mr. Fox van mensen die afwijken van de gebaande paden. We voelen ons verbonden met merken die de bestaande orde uitdagen en dingen anders doen, omdat ze weten dat er een betere manier is.”

Mr. Fox is geïnspireerd door strategie en creativiteit, mogelijk gemaakt door technologie. Deze benadering is het gevolg van een ‘open source’ mentaliteit, gecombineerd met veel internationale ervaring aan zowel bureau- als klantzijde. Zo hebben Edwin, Jasper en Jaap de afgelopen jaren als freelancers gewerkt voor o.a. Strawberryfrog, DesignBridge, DigitasLBi, MediaMonks, Saatchi&Saatchi en De Combinatie van Factoren, waar zij campagnes verzorgden voor klanten als  Emirates Airlines, FrieslandCampina, Qatar Airways, T-Mobile, Seat, Chio, Canon, Douwe Egberts en Knorr.

Mr. Fox biedt momenteel al strategische ondersteuning aan een aantal nieuwe opdrachtgevers. Zo werken de mannen aan verschillende projecten binnen TomTom, onder meer aan de introductie van scooternavigatie TomTom VIO en de lancering van motornavigatie TomTom Rider. Daarnaast gaan ze aan de slag voor de Refugee Company en Fair Eyewear, een nieuw merk in de optiekbanche.

Meer weten over Mr. Fox creative agency? Neem contact op met Jaap van Oirschot (strategy director / founder) op 06-46088755. www.mrfox.agency

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht