Geplaatst door Qing

Nieuwe App gebruikt Artificial Intelligence (A.I.) om organisaties te helpen hun klanten beter te begrijpen

Barchem, 30-09-2016. Qing brengt per 01-11-2016 een nieuwe software toepassing op de markt voor bedrijven die hun klanttevredenheid willen verbeteren. Door gebruik te maken van Artificial Intelligence (A.I.) volstaan 2 vragen om inzicht in de klanttevredenheid te verkrijgen en hoe deze te verbeteren.

“Onderzoek wijst uit dat korte vragenlijsten een positief effect op de response hebben”

Veel bedrijven die hun klanttevredenheid meten hebben er al mee te maken gehad, survey moeheid. Mensen zijn steeds minder bereid om vragenlijsten in te vullen. Onderzoek wijst uit dat het gebruiken van korte vragenlijsten de response verhoogt. Door maar 1 á 2 open vragen te stellen zouden organisaties hun response sterk verhogen. Antwoorden op open vragen bevatten een schat aan nuttige informatie om de klanttevredenheid te verbeteren, alleen kost het handmatig analyseren daarvan erg veel tijd.

Om dit te ondervangen heeft Qing een A.I. model ontwikkeld dat gebruik maakt van Neural Networks om deze teksten te analyseren. Neural Networks is een techniek die is gebaseerd op eenzelfde manier waarop onze hersenen informatie verwerken. Door gebruik te maken van Neural Networks is de betrouwbaarheid van tekst- en sentimentanalyses sterk toegenomen.

Bijzonder aan het model is dat het niet alleen is ontwikkeld om Engelse teksten te analyseren maar ook Nederlandse teksten.

Qing is een start-up bedrijf dat software ontwikkelt en vermarkt waarmee bedrijven de klanttevredenheid monitoren en verbeteren. Uitgangspunt is dat we hierbij gasten zo weinig mogelijk lastig vallen. We maken zoveel mogelijk gebruik van bestaande feedback op het internet en Social Media. Daarnaast zijn er handige marketing tools opgenomen waarmee je snel en makkelijk je eigen klanttevredenheidsonderzoek kan opzetten.

De App is te gebruiken op computers, tablets en smartphones