Nieuwe app UNIT4 verbetert orderprocessen bij groothandels en hun klanten

UNIT4 introduceert een app specifiek gericht op de groothandelssector. Deze app is aangesloten op Agresso Wholesale en UNIT4 Multivers Extended. Klanten van groothandels die gebruik maken van één van de ERP-systemen van UNIT4, kunnen via de app eenvoudiger en veiliger bestellingen plaatsen. Doordat gebruikers hun bestelhistorie kunnen inzien en het bestellen eenvoudig gaat door te klikken op een product, is er minder kans op fouten gedurende het bestelproces.

Steeds meer groothandels zoeken naar instrumenten die de samenwerking met hun klanten verbetert en intensiveert. Om het bestelproces van klanten van groothandels te vergemakkelijken, heeft UNIT4 in samenwerking met Optimizers deze app voor zijn ERP-systemen voor handelsbedrijven ontwikkeld. Een medewerker kan bestellingen doen via de iPad terwijl hij bijvoorbeeld door het magazijn of de winkel loopt. De bestelling komt automatisch binnen bij de groothandel voor verdere verwerking. De app bespaart de ondernemer tijd en voorkomt fouten in het bestelproces. Ook de groothandel heeft door deze automatiseringsslag minder werk aan de verwerking van de bestelling.

Groothandels kunnen de iPad app onder hun eigen bedrijfsnaam in de AppStore plaatsen. Door de app zijn groothandels in staat extra service aan hun klanten bieden: namelijk gemakkelijker bestellingen plaatsen. Daardoor verstevigt de relatie en zullen klanten minder snel overstappen naar de concurrent.

Marnix van der Steen, productmarketing manager van Agresso Wholesale en UNIT4 Multivers Extended: “De app past goed binnen de visie van UNIT4 dat alle functionaliteiten die de organisatie ontwikkelt, moeten verbinden, versterken en inspireren. De app verbindt de klanten aan de groothandels, wat hun positie in de markt versterkt en hen onderscheidt van de concurrentie.”

Heiko van der Vlugt, directeur en partner van Optimizers: “In de markt is er steeds meer behoefte aan het vereenvoudigen en versnellen van processen. Daarnaast weten we dat zakelijke gebruikers ook op hun werk het gemak en de snelheid van applicaties wensen. De bestel app is desgewenst volledig op maat te maken, zodat iedere groothandel een app kan aanbieden met hun eigen look and feel.”

De app is eind februari beschikbaar voor iOS, later komt er ook een app voor Android en Windows. Groothandels kunnen de app snel in gebruik nemen; er komt geen uitgebreide implementatie bij kijken.