Geplaatst door LANCOM

Nieuwe, hoogwaardige 802.11ac access points van LANCOM Systems

Aken, 5 oktober 2015 – LANCOM Systems, de toonaangevende Duitse producent van netwerkoplossingen voor de overheids- en zakelijke markt, presenteert zijn nieuwe L-800-serie access points van 867-Mbps. De LANCOM L-822acn dual Wireless en LANCOM LN-830acn dual Wireless zijn de nieuwste innovatieve, hoogwaardige access points in het WLAN-portfolio van de producent. LANCOM rustte deze twee devices uit met 2×2 MIMO en een verbeterde versie van zijn Wireless LAN-optimalisatieoplossing Active Radio Control (ARC). Met de LN-830acn introduceert LANCOM een puristisch, elegant ontwerp van de behuizing voor architectonisch verfijnde omgevingen.

De twee access points hebben elk één 11n- en één 11ac-radiomodule en werken met vier MIMO-antennes. De devices blijven volledig compatible met vorige draadloze standaarden, zoals IEEE 802.11a/b/g/n. Daardoor zijn clients op de 2.4 GHz-frequentie en het groeiende aantal devices met 11ac op de 5 GHz-frequentie ook uit te rusten met snelle WLAN. 802.11ac-devices met 1×1 MIMO profiteren van maximaal 433 Mbps en devices met 2×2 MIMO halen maximaal 867 Mbps.

Voor de LANCOM L-822acn dual Wireless koos LANCOM voor zijn bekende behuizingsconcept en vier externe antennes. De LANCOM LN-830acn dual Wireless heeft een nieuwe, elegante, witte behuizing en bevat vier MIMO-antennes, die discreet zijn ondergebracht in de behuizing. De leds zijn te deactiveren. Het device is speciaal ontwikkeld voor gebruik in exclusieve, moderne gebouwen. Beide access points zijn in te zetten als krachtige WLAN-hotspot dankzij de LANCOM Public Spot-optie.

802.11ac van LANCOM: Slim. Snel. Innovatief.
De LANCOM L-822acn dual Wireless en de LANCOM LN-830acn dual Wireless maken gebruik van het slimme WLAN-optimalisatieconcept Active Radio Control (ARC) om hun radiovelden duurzaam te optimaliseren.

De introductie van deze twee devices gaat samen met de uitbreiding van LANCOM’s ARC met twee nieuwe features. ‘Adaptive RF Optimization’ biedt een dynamische selectie van optimale WLAN-kanalen en minder kanaaloverlap voor een grotere WLAN-doorvoersnelheid. ‘Airtime fairness’ maakt beter gebruik van de beschikbare bandbreedte dankzij een eerlijke verdeling van WLAN-transmissietijden tussen de actieve clients.

Met de bewezen ‘Spectral Scan’ worden WLAN-interferentiebronnen betrouwbaar opgespoord door de 11n-radiomodule en grafisch weergegeven. Dit is handig voor efficiënte troubleshooting in het netwerk. ‘Adaptive Noise Immunity’ maakt het voor access points mogelijk interferentie te blokkeren en zich uitsluitend te richten op WLAN-clients met voldoende signaalsterkte.

Voor WLAN-controller ondersteunde installaties met meerdere access points verspreidt ‘Client Steering’ individuele clients op een slimme manier over de best beschikbare access points. De ‘Band Steering’-optie leidt WLAN-clients actief weg van de vaak drukke 2.4 GHz-frequentie naar de beter presterende 5 GHz-frequentie. Dit kan de WLAN-performance meer dan verdubbelen, omdat de 5 GHz-frequentie meer beschikbare kanalen heeft voor kanaalbundeling.

Zoals alle access points van LANCOM werken de nieuwe modellen optioneel in stand-alone-modus of in combinatie met een LANCOM WLAN-controller. De devices zijn ook uitgerust met uiteenlopende beveiligingsmogelijkheden, zoals het volledig functionele IEEE 802.11i met WPA2- en AES-beveiliging, evenals IEEE 802.1X/EAP (WPA2 Enterprise) voor sterk beveiligde omgevingen. Ze ondersteunen netwerkvirtualisatie door middel van zowel multi-SSID als VLAN en zijn uitgerust met stroomvoorziening via PoE (IEEE 802.3af/at).

De LANCOM L-822acn dual Wireless en het model met de nieuwe behuizing met interne antennes – de LANCOM LN-830acn dual Wireless – zijn nu verkrijgbaar.

Over LANCOM Systems
LANCOM Systems is de toonaangevende Duitse producent van betrouwbare, innovatieve netwerkoplossingen voor zakelijke klanten. De twee businessunits van LANCOM, VPN Network Connectivity en Wireless LAN, bieden professionele gebruikers veilige, flexibele infrastructuuroplossingen voor lokale en multisite-netwerken. De gehele productreeks wordt ontwikkeld en geproduceerd in Duitsland. LANCOM Systems levert door het Duitse Federale Kantoor voor Informatiebeveiliging (BSI) gecertificeerde VPN-oplossingen voor het beveiligen van kwetsbare netwerken en kritische infrastructuren (EPCIP) tegen cyberaanvallen. Het hoofdkantoor van LANCOM Systems GmbH is gevestigd in Würselen bij Aken, Duitsland. Het bedrijf heeft verder kantoren in geheel Europa. Klanten zijn mkb-ondernemingen, overheidsinstanties, instellingen en grote bedrijven in Duitsland, Europa en in toenemende mate in de rest van de wereld.