Geplaatst door Wacom

Nieuwe Intuos Tablets laten creatieve dromen uitkomen

Berlijn, 3 september 2015 (IFA-beurs) – Wacom heeft vandaag de nieuwe generatie producten uit zijn bekroonde Intuos®-familie gelanceerd. Het nieuwe assortiment Intuos Pen & Touch-tablets bestaat uit vier modellen: Intuos Art, Intuos Comic, Intuos Photo en Intuos Draw (alleen pen). Elk model is voorzien van gratis creatieve software en aanbiedingen voor aanvullende training en service. De pentablets zijn verkrijgbaar in twee formaten (small en medium), verschillende kleuren (wit, blauw en zwart) en een versie met alleen pen of met pen en aanraakfunctie. Optioneel wordt dit alles nog aangevuld met een kit waarmee een draadloze verbinding kan worden opgezet.

“We hebben aandachtig naar onze klanten geluisterd en de populaire Intuos-lijn aangepast om deze beter af te stemmen op de behoeften van onze belangrijkste doelgroepen. De nieuwe Intuos-tablets hebben alles in huis wat creatievelingen nodig hebben om hun ideeën te vangen, te inspireren en om hun creativiteit naar een hoger niveau te tillen,” aldus Jeff Mandell, Executive Vice President bij Wacom.

Het nieuwe assortiment, waarin veel van de oorspronkelijke functies van Intuos behouden zijn gebleven, biedt 1.024 drukgevoeligheidsniveaus voor de pen om details aan te brengen in tekeningen en foto’s, verschillende aanraakmogelijkheden om in en uit te zoomen en werk met één vingerbeweging te draaien, en vier aanpasbare ExpressKeys. Het ergonomische ontwerp van de tablet garandeert dat fotografen en kunstenaars lange tijd comfortabel kunnen werken aan hun creatieve projecten.

Eigenschappen en software
Intuos Draw – voor beginners met een passie voor creativiteit
Met gratis toegang tot ArtRage Lite en verschillende gratis tutorials kunnen gebruikers zich snel ontwikkelen van getalenteerd amateur tot kunstenaar met behulp van deze eenvoudig te gebruiken pentablet en software. De Intuos Draw is verkrijgbaar in het formaat small (wit en blauw), deze versie werkt uitsluitend met pen.

Intuos Art – voor gevorderde gebruikers met goede teken- en schildervaardigheden
Deze tablet biedt een realistische schilderervaring. De gebruiker kan experimenteren met allerlei stijlen en penseelvoeringen die beschikbaar zijn in Corel Painter Essentials, het softwarepakket dat gratis met de pentablet wordt meegeleverd. Verkrijgbaar in de formaten small (zwart en blauw) en medium (zwart en blauw).

Intuos Photo – voor wie tijdens de fotobewerking met nieuwe creatieve technieken wil experimenteren of een beeld persoonlijker wil maken met tekst
Overbodige elementen weghalen, kleurverzadiging en kleurtoon verbeteren of zelfs een compositie maken van beelden: dankzij de drukgevoelige pen zijn meer controle en nauwkeurigheid gegarandeerd. Met een paar eenvoudige technieken kunnen met een mobiel apparaat genomen foto’s worden omgetoverd tot kunstwerkjes om vol trots te delen met vrienden, familie en fans. De Intuos Photo is verkrijgbaar in het formaat small (zwart), in combinatie met Corel PaintShop Pro en Corel AfterShot Pro voor Windows-gebruikers en Macphun Creative Kit en Corel AfterShot Pro voor Mac-gebruikers.

Intuos Comic – voor striptekenaars en mangafans
Deze tablet geeft elke striptekenaar en manga-artiest alles wat hij nodig heeft om geweldige personages te creëren en digitaal te schetsen, kleuren en inkten. Als de digitale stripfiguren tot leven zijn gekomen, kunnen ze eenvoudig worden gedeeld met vrienden en fans zodat de tekenaar een podium krijgt en opvalt. De Intuos Comic is verkrijgbaar in small (zwart en blauw). Clip Studio Paint Pro en Anime Studio kunnen met deze tablet gratis worden gedownload.

Verkrijgbaarheid en prijs

EUR (incl. btw)
Intuos Draw (small)
69,90
Intuos Art, Photo, Comic (small)
99,90
Intuos Art (medium)
199,90

De nieuwe Intuos-tablets zitten in een aantrekkelijke verpakking die de belangstelling van creatieve hobbyisten en enthousiaste professionals zeker zal wekken. Ze zijn verkrijgbaar in de eStore van Wacom en bij verschillende retailers. Beschikbaarheid van modellen, software bundels en diensten kunnen per land verschillen. Voor meer informatie bezoek de website van jouw regio.