Geplaatst door OPP

Nieuwe opinie-app OPP is de super-ideeënbus

Breda, 29 juni 2016 – De opinie-app OPP, ontwikkeld door het Nederlandse bedrijf OppCompany, regelt de dialoog tussen een organisatie en haar doelgroepen. Mensen worden via een conversatie uitgedaagd om hun mening en ideeën te geven. De slimme software groepeert al hun ideeën. Die kan je weer presenteren aan de hele groep, voor likes of aanvullende suggesties.
“Minder dan 5% van de mensen is in staat om zelf een idee te ontwikkelen. Doe je dat samen dan gaat dat veel beter, en cascadeert het tot grote hoogte. Veel organisaties willen weten wat er speelt onder hun medewerkers en klanten. De OPP is anoniem en erg handig in het gebruik. Dat stimuleert om mee te doen en je beste ideeën te delen”, zegt mede-oprichter Paul Vermeij.

Gedragswetenschap is de basis
OPP is gebaseerd op de uitgangspunten van de groepsdynamica, een gedragswetenschap. Die schrijft o.a. voor dat je mensen vooral vóóruit moet laten denken en niet over hun ervaringen in het verleden. Ze zijn bij het hele nadenken over een bepaald thema betrokken waardoor ze als vanzelf draagvlak creëren voor de ideeën van de groep. “Onze opdrachtgevers zijn echte front runners en weten dat traditionele enquêtes en chatboxen hun beste tijd gehad hebben. Ze willen een beeld hebben van de hele groep en dat kan nu”, zegt Vermeij.