Geplaatst door NetApp

Nieuwe software en flashsystemen van NetApp vereenvoudigen datamanagement en verhogen performance in de hybrid cloud

“Ziekenhuizen produceren een grote hoeveelheid data, van radiologische beelden tot patiëntdossiers en e-mail. Momenteel genereren we tot wel 6 petabyte aan data, een hoeveelheid die jaarlijks nog met ruim 50% toeneemt”, aldus Reinoud Reynders, IT-manager Infrastructuur en bedrijfsvoering van de academische ziekenhuizen in Leuven, België. “De combinatie van NetApp ONTAP-software en de All Flash FAS-systemen zorgt voor een flexibele omgeving met de performance en capaciteit die we nodig hebben om onze data tegen lage Total Cost of Ownership te kunnen beheren. Dat is heel belangrijk voor ons.”

NetApp® (NASDAQ: NTAP) heeft vandaag nieuwe NetApp® ONTAP®-software, flashsystemen en uitgebreidere ondersteuning voor de public cloud aangekondigd. Samen zorgen ze voor een moderne basis waarmee klanten de waarde van hun data in de hybrid cloud kunnen maximaliseren.

De nieuwe producten spelen een cruciale rol bij het transformeren van de IT van klanten. Bij succesvolle IT-transformaties worden datasilo’s geïntegreerd, processen geautomatiseerd om sneller resultaten te realiseren en barrières weggenomen die de groei beperken. Tot de aankondiging van vandaag behoort onder meer:
• Een update naar de NetApp ONTAP 9-software, die de bestaande dataservicesproducten van het bedrijf nog beter maken, met ingebouwde encryptie voor verbeterde databeveiliging, ondersteuning voor enorm schaalbare, krachtige NAS-containers en vereenvoudigde provisioning voor enterprise-applicaties.
• Zes nieuwe, flashgeoptimaliseerde storagedisksystemen, waaronder de snelste uniforme all-flash systemen in de branche en zeer schaalbare hybride flashdisksystemen, met eenvoudigere installatie en bruikbaarheid.
• Uitgebreidere keuze met ONTAP Cloud, die nu ook de Microsoft Azure public cloud ondersteunt en waarmee de bestaande ondersteuning voor de AWS public cloud wordt aangevuld.
• Bovendien heeft NetApp het voortouw genomen bij het optimaliseren van het datacenter voor flash dankzij de ondersteuning van toonaangevende connectiviteitsmogelijkheden.

“Volgens IDC ligt de toekomst van IT in de hybrid cloud, en we zien dat bedrijven die enterprisestorage aanbieden, zoals NetApp, de strategische focus verleggen naar flashstorage, virtualisatie, krachtige hybrid cloud en andere cloudgerelateerde technologieën die data en applicaties mobiel maken”, aldus Eric Burgener, Storage Research Director bij IDC. “Leveranciers zoals NetApp banen de weg voor klanten die een snelle omslag maken naar een flashgeoptimaliseerde, softwaregedefinieerde storagearchitectuur met uitgebreide en beproefde dataservices die de analyse van Big Data omzetten in klinkende munt door gegevens te leveren op basis waarvan zakelijke beslissingen kunnen worden genomen.”

De waarde van data maximaliseren bij de implementatie van flash, disk en cloud

Nieuwe kenmerken van ONTAP 9 zijn onder meer:
• NetApp ONTAP FlexGroup is een zeer schaalbare, krachtige NAS-container die ideaal is voor de nieuwste generatie toepassingen, in de EDA-, hightech-, olie- en gas-, en media- en entertainmentbranche. Met FlexGroup kunnen klanten één container uitbreiden tot 20 PB en 400 miljard bestanden.
• NetApp Volume Encryption voorziet in gedetailleerde, softwaregebaseerde encryptie op volumeniveau voor data op elk type disk en op AFF-, FAS- of ONTAP Select-systemen. Speciale, aanvullende disks met zelfencryptie zijn niet nodig.
• ONTAP Cloud-ondersteuning voor Microsoft Azure. ONTAP Cloud is softwaregedefinieerde storage die in Azure draait en die klanten in staat stelt om geavanceerde ONTAP-dataservices te gebruiken zodat zij hun clouddata efficiënt kunnen delen, verplaatsen, beschermen en beheren. Klanten kunnen de flexibiliteit van hun infrastructuur nu vergroten door Azure-cloudservices te integreren in hun enterprise-datafabric.
• ONTAP Select ondersteunt nu algemeen verkrijgbare all-flash servers.

NetApp heeft ook zijn toonaangevende portfolio met all-flash en hybride disksystemen op basis van ONTAP vernieuwd, zodat klanten tijdens de IT-transformatie kunnen profiteren van ongeëvenaarde schaalbaarheid, snelheid en dataservices. Nieuwe kenmerken en functies die vandaag zijn aangekondigd, zijn onder andere:
• Het AFF A700 all-flash systeem, dat is ontworpen voor hoge performance en configuratieflexibiliteit, en het AFF A300 all-flash systeem, dat is geoptimaliseerd voor all-flash configuratie in het middensegment. Deze nieuwe systemen zijn twee keer zo snel als eerdere NetApp-systemen met de helft minder latency. De systemen kunnen eenvoudig worden ingesteld in minder dan 10 minuten, hebben een betere bruikbaarheid en bieden meer ondersteuning voor Multi-Stream-Write en SSD’s van 15 TB.
• Nieuwe hybride flashsystemen waaronder de FAS8200 voor enterpriseworkloads en de FAS2650 en FAS2620, geoptimaliseerd voor kleine ondernemingen en middelgrote bedrijven. De nieuwe FAS-systemen bieden een aanzienlijk hogere snelheid en beter reactievermogen met tot 200% betere performance dan eerdere NetApp-systemen en geïntegreerde, intelligente NVMe NetApp Flash Cache™.
• De nieuwe FAS9000 voor bedrijfskritische workloads, die eenvoudig verticaal kan worden geschaald tot 14 PB per systeem en horizontaal kan worden geschaald tot 172 PB per cluster. Deze mogelijkheid biedt klanten de juiste oplossing voor hun huidige behoeften en toekomstige groei-opties.
• De eerste ondersteuning in de branche van toonaangevende connectiviteit met 32 Gb Fibre Channel en 40 Gb Ethernet, naast de 12 Gb SAS-3-storageverbinding, waarmee de infrastructuur wordt geoptimaliseerd voor flash.
• Intelligent modulair ontwerp voor AFF A700 en FAS9000 voor het verbeteren van de betrouwbaarheid, beschikbaarheid en bruikbaarheid en het vereenvoudigen van toekomstige upgrades.

“Vereenvoudiging is een cruciale factor bij de digitale transformatie die zich momenteel afspeelt”, aldus Joel Reich, Executive Vice President van Products and Operations bij NetApp. “De nieuwe ONTAP-software en flashsystemen van NetApp stellen klanten in staat om een brug te slaan tussen bestaande en opkomende IT-architecturen terwijl ze hun hybrid cloud opzetten en ontwikkelen.”

Citaten

“NetApp wijst de weg met het eerste Gen 6 32 Gb-compatibele storagedisksysteem, waarmee klanten een end-to-end 32 Gb Fibre Channel-oplossing (32GFC) kunnen implementeren die bestaat uit HBA’s, switches en storagedisksystemen van NetApp. De aankondiging van vandaag toont andermaal aan dat moderne datacenters die all-flash disksystemen implementeren, een sneller end-to-end FC-netwerk nodig hebben. We zijn blij dat NetApp Emulex 32GFC HBA’s van Broadcom heeft gekozen voor zijn krachtige all-flash disksystemen”, aldus Jeff Hoogenboom, General Manager van de Emulex Connectivity Division, Broadcom Limited.

“Flashtechnologie versnelt op het tempo van storage-innovatie”, aldus Jack Rondoni, Vice President of Storage Networking bij Brocade. “De introductie van de 32 Gb Gen 6 Fibre Channel-flashsystemen van NetApp zorgt voor een nieuwe benchmark in de branche voor storageperformance. De flashgeoptimaliseerde storage en ONTAP-software van NetApp, samen met Brocade Gen 6 Fibre Channel-oplossingen, maken een applicatie-infrastructuur mogelijk met ongeëvenaarde performance en beschikbaarheid voor datacenters van de volgende generatie.”

“Klanten hebben hulp nodig bij het transformeren van hun IT-organisatie in het digitale tijdperk en data is cruciaal voor een succesvolle transformatie”, aldus Troy Brick-Margelofsky, Solution Architect Team Lead bij CDW. “Samen met NetApp helpen we onze klanten om de volledige waarde van hun data te realiseren teneinde de klanttevredenheid te verbeteren, de introductietijd te verkorten en bedrijfsinnovatie te stimuleren.”

“Applicaties moeten de optimale storage hebben om grote hoeveelheden data zo efficiënt mogelijk te kunnen verwerken”, aldus Jim Elliott, Corporate Vice President van Memory Marketing bij Samsung Semiconductor, Inc. “Het geavanceerde SSD-portfolio van Samsung op basis van 3D V-NAND, gecombineerd met de ONTAP 9-software en flashsysteemtechnologie, bieden een aansprekende oplossing van het behalen van de benodigde snelheid voor storage, terwijl knelpunten voor storageperformance en efficiëntie worden weggenomen.”