Industry Wire

Geplaatst door Xtandit

Nieuwe website Xtandit beweegt mee met wensen van bezoeker

Woerden, 7 december 2016 – Xtandit, de grootste Xerox business partner van Nederland, heeft voor de ontwikkeling van haar nieuwe website full service internetbureau Synetic in de arm genomen. Deze nieuwe website is volledig gericht op de customer experience. Iedere bezoeker wordt gevolgd tijdens de weg langs de geboden informatie en het gedrag op de website wordt real-time geanalyseerd, om zo de meest relevante content aan te kunnen bieden. Xtandit wil hiermee direct aansluiten op de informatiewensen van klanten en bezoekers. Op basis van nieuwe technieken kan content razendsnel online worden gezet. Alle pagina’s zijn opgebouwd uit blokken, waarvan er altijd een aantal verschillende klaar staan aan de achterkant van de website om direct in te zetten. Dit brengt flexibiliteit met zich mee in A/B testing. Op deze manier wordt de content getoond, zoals whitepapers, checklists, tools en productvideo’s, die er voor de bezoeker het meest toe doet.

Xtandit heeft voor Synetic gekozen vanwege haar full service concept en Drupal expertise. Door het gebruik van het open source platform Drupal kan Xtandit haar verstrekkende digitale ambities waarmaken, terwijl de website gelijktijdig toch flexibel en eenvoudig blijft. Bovendien integreert Drupal goed met HubSpot, de inbound marketing software die Xtandit inzet om relevante informatie te bieden aan haar klanten en prospects. Binnen zes maanden hebben Xtandit en Synetic op basis van de scrum-methode de nieuwe website live gebracht.

Martin van Mourik, Creatief Directeur bij Synetic: “De nieuwe website laat goed zien waar Xtandit voor staat. Het niveau van innovatie sluit mooi aan bij het bedrijf. De website is een totaalconcept, het is echt een ‘content first’ website. Dit zie je over de hele website terug. De doelgroep heeft bijvoorbeeld niet per se een traditioneel menu nodig, dus die hebben we visueel secundair gemaakt. Als bedrijf moet je snappen dat een gebruiker met een bepaalde behoefte op een pagina komt. Die behoefte spreek je dan aan door een inspirerende of juist technische pagina te bieden. Zo wil een visueel denkend mens bijvoorbeeld niet geconfronteerd worden met vijf alinea’s tekst, maar liever met een video en daaronder een call to action.”

Eva van der Meer, Manager Marketing en Communicatie bij Xtandit: “De klantreis verloopt tegenwoordig grotendeels digitaal. Het is daarom van belang dat wij onze klanten en prospects een optimale customer experience geven en inspelen op de individuele behoefte van eenieder. In de toekomst zullen we nog verder uitbreiden naar digitale communicatievormen. Synetic heeft onze wensen perfect vertaald naar een prachtige website. De eerste positieve resultaten en reacties stromen al binnen. We kijken uit naar de volgende gezamenlijke stappen.”

———————

Over Synetic
Synetic is liefhebber van haar opdrachtgevers, haar oplossingen, Drupal en mooie projecten. Bij Synetic gaat het om het spel én de knikkers. Als Drupal bureau verstaat zij haar vak en luistert naar de opdrachtgevers. Doelgericht werkt Synetic aan de strategische en praktische vertaling van de wensen. Onze scrum teams bestaan uit creatieven en developers, allemaal daadkrachtige types. Meer informatie vind je op www.synetic.nl.

Over Xtandit
Xtandit is als grootste concessionair van Xerox in Europa al ruim 27 jaar partner voor de verkoop van hoogwaardige print- en documentoplossingen. Met een team van zo’n 130 gedreven medewerkers, benadert Xtandit de branche met de juiste focus en aandacht. Xtandit’s hoofdkantoor is gevestigd in Woerden. Het bedrijf heeft daarnaast drie vestigingen, in Capelle a/d IJssel, Amsterdam en Groningen. Meer informatie is te vinden op www.xtandit.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht