Industry Wire

Geplaatst door Nieuwe Zaak

De Nieuwe Zaak en Clang zetten volgende stap in data driven marketing

Steeds vaker vormt data dé basis voor het opzetten van goede e-mailcampagnes. De Nieuwe Zaak, full-service e-commerce bureau in Zwolle, speelt sterk in op de inzet en continue doorontwikkeling van één van de grootste ontwikkelingen in ons vakgebied: data driven marketing. Zij selecteerden Clang om hier een sleutelrol in te spelen. Wij interviewden Roger van Kampen, Team Lead Email Marketing, over hun visie op data driven marketing.

Welke rol vervult email marketing binnen De Nieuwe Zaak?
“We maken alles wat nodig is om een webshop neer te zetten en succesvol te maken. Denk hierbij aan het ontwerpen en bouwen van de online shop, het bedenken van een online marketing strategie, het maken van advertenties en het continu testen en optimaliseren van de resultaten. Ook email marketing is een service die we bieden. Klanten bepalen zelf of wij alleen de strategie voor ze uitdenken, hem implementeren of ook gaan uitvoeren. We werken hiervoor met diverse email marketing platformen, waaronder onder andere Tripolis, Copernica en Mailchimp. Sinds kort hoort Clang hier ook bij.”

Waarom zijn De Nieuwe Zaak en Clang een samenwerking aangegaan?
“Ik heb een jaar lang de voor- en nadelen onderzocht van diverse email marketing platformen. Waar Clang goed op scoort,  is de mogelijkheid die het voor ons biedt om echt data driven te gaan werken, de kwaliteit, de deliverability, de usability en de stabiliteit. Ook is Clang ISO gecertificeerd op twee levels en mede daardoor erg innovatief. Het belang dat aan innovatie wordt gehecht, is één van de redenen om voor Clang te kiezen. Wij doen er zelf namelijk ook alles aan om up-to-date te blijven, dankzij een jong en eager team en de vele uren die wij aan kennis en ontwikkeling besteden. Ook op dit punt kunnen wij elkaar als business partners goed aanvullen.”

Hoe past Clang binnen de email marketing visie van De Nieuwe Zaak?
“Het aanbieden om verschillende email platformen te servicen versterkt onze onafhankelijke positie. Op die manier kunnen we onze klanten verschillende op maat gemaakte pakketten aanbieden. Met Clang kunnen wij ‘next level’-klanten verder helpen met resultaatgerichte e-mail marketing. Wij geloven – net als het merendeel van de marketingwereld – in data driven marketing en het bieden van meaningful reliable content. Clang heeft een diepere datalaag dan de meeste platformen en heeft daarnaast de meest sexy reporting omgeving. Dat is toch fijn wanneer de statistieken de belangrijkste basis vormen voor strategie en campagnes.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht