Industry Wire

Geplaatst door Nieuweautokopen.nl

Nieuweautokopen.nl in tien jaar van zolderkamer naar Marktplaats

Nieuweautokopen.nl bestaat tien jaar en is niet meer weg te denken van de Nederlandse automarkt. De autowebsite, opgericht door ondernemer Paul de Vries, groeide in samenwerking met Marktplaats.nl, onderdeel van internetgigant eBay, uit tot hét platform voor nieuwe auto’s. En wordt inmiddels gewaardeerd door branche en consument.

Al tijdens zijn carrière als autodealer wist Paul de Vries dat het digitale tijdperk de verkoop van nieuwe auto’s drastisch zou veranderen. Hij speelde daar op in door als een van de eerste Nederlandse autodealers zijn ‘voorraad nieuw’ online aan te bieden. Het begin van een nieuwe fase in de autobranche en het ontstaan van Nieuweautokopen.nl.

Zolderkamer
Paul de Vries: “Nieuweautokopen.nl is ontstaan toen ik meerdere merken online ging aanbieden. Ik besloot me volledig op deze nieuwe vorm van verkoop te concentreren. Eerst vanaf een zolderkamer, nu als onderdeel van Marktplaats.” Makkelijk was de start geenszins. De  ‘kenners’ in de industrie geloofden niet in De Vries’ aanpak, diverse automerken boycotte hem zelfs.

Zwaar
De Vries: “De eerste jaren waren zwaar, dealers mochten geen zaken met ons doen. Toch gingen we door, het enthousiasme van de consument gaf ons houvast. We verkochten steeds meer auto’s en de klanttevredenheid was enorm.” Met een waardering van 9,1 op Trustpilot, het winnen van de Thuiswinkel Award en de prestigieuze Amerikaanse Marketing Innovation Award bewees De Vries het succes van zijn aanpak en van Nieuweautokopen.nl.

Leads
Nieuweautokopen.nl bleef ondanks zijn populariteit vernieuwen. Bood de website vroeger direct nieuwe auto’s aan, tegenwoordig houdt het team van Nieuweautokopen.nl zich voornamelijk bezig met het genereren van leads en het opvolgen. Dit volgens een heldere filosofie die zegt dat dealers moeten doen waar ze goed in zijn: auto’s verkopen. Nieuweautokopen.nl zorgt via zijn eigen site en via Marktplaats, dealer- en importeurswebsites, voor een constante stroom aan kwalitatief goede leads en de opvolging daarvan.

Boek
Om dat succes en het tienjarig bestaan van Nieuweautokopen.nl te vieren, heeft De Vries zijn visie en blogs over autokopers, verkopers en leads gebundeld in een boek. In het naslagwerk met de titel ‘LEAD THE WAY, op de digitale snelweg’ komen De Vries’ ervaring en kennis van de autoverkoop ruimschoots aan bod, opgetekend in vaak heel herkenbare situaties en voorbeelden. Wie het boek leest, kan er niet alleen zijn voordeel mee doen, maar zal begrijpen dat succes niet komt aanwaaien. Ook niet bij Nieuweautokopen.nl.

Offerte
Consumenten kunnen eveneens profiteren van de festiviteiten rond Nieuweautokopen.nl. Iedereen die in december via de website een offerte voor een nieuwe auto aanvraagt, maakt kans op een weekend rijden in een Jaguar.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht