NIMA, PIM en Adfo Groep bundelen krachten voor Dutch Marketing Awards

Op 19 maart 2015 organiseren NIMA, PIM en Adfo Groep voor de eerste maal de Dutch Marketing Awards, een evenement waarop de belangrijkste marketingvakprijzen tegelijk worden uitgereikt. Een unieke samenwerking, aangezien zowel de NIMA Awards als de prijs voor de Marketeer of the Year op hetzelfde moment worden overhandigd. Ook wordt de jaarlijkse Marketing Top 100 bekend gemaakt, waarin de meest inspirerende vakgenoten van het moment worden opgenomen.

Belangrijk uitgangspunt voor de drie organiserende partijen is dat de vakprijzen worden uitgereikt tijdens een event dat voor de hele industrie relevant, bereikbaar en goed betaalbaar is. De eerste editie van de Dutch Marketing Awards vindt plaats in Amsterdam.

De uitreiking van de NIMA Awards en de bekendmaking van de PIM Marketeer of the Year hebben beide een lange staat van dienst en vinden jaarlijks plaats. De NIMA Awards worden voor de achtste keer uitgereikt en zijn bestemd voor Marketing Company, Marketing Launch en Marketing Next van het jaar.

De Marketeer of the Year-prijs wordt in 2015 voor de veertiende keer uitgereikt. Belangrijke criteria voor de toekenning van de titel zijn effectiviteit, innovatie en persoonlijkheid. De marketeer moet vooral innovatief zijn en een concreet resultaat bereikt hebben. De top 100 is een lijst die in Tijdschrift voor Marketing verschijnt en vooral de 99 marketeers eert die een voorbeeldfunctie vervullen binnen hun vakgebied, maar net geen Marketeer of the Year werden.

Ook worden er prijzen uitgereikt aan de young marketingprofessionals die ons land rijk is onder de noemer Dutch Marketing Thesis Award in samenwerking met Marketing Associatie Nederland en Marketing Talent of the Year, een prijs die de afgelopen jaren werd uitgereikt door Adfo Groep.

‘Het is goed voor het vak en voor de strategische marketingfunctie om deze prijzen bijeen te brengen in een setting waar marketing centraal staat’, aldus Martin Huisman Directeur NIMA Nederlands Instituut voor Marketing. ‘Inhoudelijk goede evenementen, congressen en events zijn er genoeg in en voor ons vakgebied, maar een bijeenkomst waarop we samen de iconen van ons vak naar voren halen en eren was er niet. Daar is wel behoefte aan. Het zal een echt feestelijke bijeenkomst worden.’

Hans Molenaar, voorzitter van het Platform voor Innovatie in Marketing (PIM) is verheugd over het samen optrekken van de drie partijen: ‘Marketeers zijn bruggenbouwers binnen organisaties, alle reden om zelf een brug te slaan. Alle betrokken organiserende partijen zijn ambitieus, willen vooruit door vooral het vak zelf verder te brengen. Ik zie echt uit naar 19 maart’.

Het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA), is de beroepsvereniging en het exameninstituut op het gebied van marketing. We ondersteunen marketeers gedurende hun carrière met kennis, contactmomenten en inspiratie. We geven middels examens en certificering duiding aan kennisniveaus en werkervaring. Ons doel is om iedere marketeer via verschillende leervormen en op ieder gewenst niveau zijn/haar persoonlijke groei en professionele ontwikkeling in het vak mogelijk te maken. Klik hier voor meer informatie over de NIMA Awards.

Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) is een kennisnetwerk op het raakvlak van marketing, Innovatie en technologieën. Wij willen de commerciële slagvaardigheid van onze leden vergroten en van Nederland het beste Marketingland van Europa maken. PIM heeft rond de 750 leden.

Adfo Groep is marktleider op het gebied van marketing- en communicatie-uitgaven en is hét kennis- en netwerkplatform voor de marketingcommunicatieprofessional. Het portfolio omvat naast Communicatie, crossmediale titels zoals: Adformatie, Tijdschrift voor Marketing, Creatie en de bijbehorende internetsites (o.a. communicatieonline.nl, marketingonline.nl en adformatie.nl). Ook heeft de onderneming een boekenuitgeverij en worden diverse congressen en events georganiseerd, waaronder het grootste marketingcommunicatie-event van de Benelux: MARCOM. Adfo Groep is onderdeel van de Sijthoff Media Groep.