Geplaatst door PayPal

Nu ook betalen met PayPal bij eten bestellen via Thuisbezorgd.nl

Amsterdam, 9 augustus 2011 – PayPal maakt bekend dat het nu ook mogelijk is om bij Thuisbezorgd.nl, één van de grootste internetsites van Nederland, met PayPal af te rekenen. De online betaalmethode is niet alleen beschikbaar voor de Nederlandse variant van Thuisbezorgd.nl, maar tevens voor alle buitenlandse domeinnamen van het Nederlandse moederbedrijf Takeaway.com, zoals Pizza.be. Met maandelijks 400.000 transacties is Thuisbezorgd.nl in Nederland één van de grootste acceptanten van online betalingen.

“We hebben voor PayPal gekozen, omdat het een internationale betaalmethode is”, zegt Jitse Groen van Takeaway.com. “We hebben momenteel een stevige positie in de Nederlandse markt en breiden snel uit in Europa. Dan is het prettig dat je overal dezelfde betalingsmethode kunt hanteren.”

Eelco van Wijk, directeur PayPal Nederland: “Uit onderzoek onder verschillende webwinkels blijkt dat een op de twee kopers afhaakt tijdens het online koopproces, omdat het betaalproces teveel stappen vergt. We streven ernaar online betalen zo simpel mogelijk te houden.”

PayPal ziet het aantal webwinkels dat PayPal als betaalmethode accepteert flink stijgen. Momenteel heeft één op de vier online kopers in Nederland een PayPal-rekening en is het mogelijk om bij 36 procent van de Nederlandse webshops met PayPal te betalen.

——

Over Thuisbezorgd.nl
Thuisbezorgd.nl is in het jaar 2000 opgericht in Enschede. Het bedrijf verwerkt bestellingen voor ongeveer 3.000 bezorgrestaurants in Nederland en via Takeaway.com voor vele duizenden in het buitenland. De site ontvangt meer dan een miljoen unieke bezoekers per maand. In 2010 heeft het bedrijf alleen in Nederland al voor 72 miljoen euro aan online maaltijdbestellingen verwerkt. Thuisbezorgd.nl won een Thuiswinkel Award in 2009 en 2010.

Over PayPal
PayPal is een snelle veilige manier om online te betalen en betaald te worden. Het stelt rekeninghouders in staat geld over te maken zonder financiële details te hoeven delen, maar mèt de flexibiliteit om te betalen via de door hen gewenste betaalwijze. Met meer dan 90 miljoen rekeningen in 190 markten en 24 verschillende valuta, maakt PayPal ecommerce wereldwijd mogelijk.

In Nederland heeft één op de vier online kopers een PayPal-rekening en kun je al bij 36 procent van de Nederlandse webshops met PayPal betalen. Het bedrijf is opgericht in 1998 en gevestigd in Californië. Sinds 2002 is PayPal een eBay-onderneming en heeft lokale vestigingen in 18 landen. PayPal Benelux is gevestigd in Amsterdam. Meer informatie is beschikbaar via www.PayPal.nl.