Online broker Lynx breidt uit naar Finland

Lynx breidt vanaf 28 november haar beleggingsdiensten uit naar Finland. Door deze stap is de online broker, naast Nederland, België, Duitsland en Tsjechië, nu in vijf landen actief.

Finse markt biedt veel kansen
Met deze stap breekt Lynx de beleggersmarkt in Finland open. “Momenteel belegt het overgrote deel van de Finnen bij Nordnet, Nordea of OP. Dit zijn banken die hoge tarieven rekenen en een zeer beperkt aanbod van handelsmogelijkheden aanbieden. Uit ons marktonderzoek blijkt verder dat de Finse beleggers ontevreden zijn over de klantenservice die deze banken bieden.”, zegt Sander Schwanen, marketing manager bij Lynx. “Door de diensten van Lynx in Finland aan te bieden kunnen Finse beleggers vanaf vandaag wereldwijd handelen op meer dan 100 beurzen tegen zeer lage tarieven.”

Lage tarieven
Lynx focust zich, net zoals in de andere landen, op de ervaren belegger. De prijsverschillen met de huidige aanbieders in Finland zijn enorm. Zo kan en Finse belegger voor een gemiddelde aandelenorder op de Amerikaanse beurs meer dan 80% besparen door te beleggen via Lynx. Bij optieorders loopt deze besparing zelfs op tot meer dan 90%.

Youri Sleutel leidt de Finse branche. “Lynx heeft in de afgelopen maanden hard gewerkt aan het opzetten van haar diensten in Finland. Nog voordat we daadwerkelijk in het land actief waren, hebben al honderden Finse beleggers een rekening geopend bij Lynx. Dit is opmerkelijk te noemen, aangezien zij de moeite hebben genomen om de Nederlandstalige openingsformulieren in te vullen. Blijkbaar raken wij met ons uitgebreide aanbod, lage tarieven en bekroonde klantenservice de juiste snaar bij de Finse belegger.”

Verdere expansie
Lynx is nog volop groeiende in Nederland, maar ziet daarnaast op dit moment voldoende mogelijkheden tot expansie naar andere landen. De focus zal hierbij in eerste instantie op Europa blijven liggen. “We houden gezien de huidige marktomstandigheden alle opties open. In onze interne planning is het doel opgesteld om nog voor het einde van dit kalenderjaar onze diensten in minstens één ander Europees land aan te bieden”, aldus Youri Sleutel.