Industry Wire

Online verkoop stimuleert winkelopening. Eerste Brand Store gestart in Utrecht

Twee producenten, een winkel en een webshop. Deze week heeft The Brand Store haar eerste winkel geopend in het centrum van Utrecht. The Brand Store biedt merken de mogelijkheid om een tijdelijke winkel te openen met diverse marketingmogelijkheden in Utrecht of de rest van Nederland. “Door stijgende internetverkopen zien we een groeiende behoefte van grote merken naar tijdelijke retailmogelijkheden op een A-locatie voor bijvoorbeeld een productintroductie. Daar hebben wij een oplossing voor” aldus eigenaar Jeroen Brouwer.

De eerste winkel van The Brand Store is geopend aan de Choorstraat 8 in Utrecht. Deze winkel ligt midden in het A1-winkelgebied in het historische centrum van Utrecht. “The Brand Store biedt merken marketing & sales mogelijkheden zoals flexibele winkelruimte, grote puireclame, getraind personeel, 24/7 window advertising en diverse social media tools”, vertelt Brouwer. The Brand Store in Utrecht heeft een duidelijke doelgroep: Mannen. We zijn gestart met Philips Headphones & Bluetooth speakers en een nieuw private label: Baldrshirts.nl, voor stijlvolle overhemden. We starten in Utrecht, maar hebben een landelijke ambitie.

Zonder internet hadden wij deze winkel niet geopend
Jeroen Brouwer (landelijk winkelmakelaar) en Aart Kraaij (retailer), oprichters van The Brand Store, spelen hiermee in op de belangrijkste trends in het nieuwe winkelen van beleving, clicks & bricks, pop-up, value for money en branding. “Dat winkels niet zonder internet kunnen is inmiddels duidelijk maar wij geloven dat internet ook niet zonder winkels kunnen”, aldus Brouwer. De consument is namelijk veeleisender en minder merkentrouw geworden. Veel merken zijn door internet het directe contact met de consument kwijt geraakt. Vroeger gaf de verkoper de reacties door aan de vertegenwoordiger. Dat is veel minder geworden. The Brand Store biedt merken een betaalbare mogelijkheid om dit contact te herstellen en een tijdelijke winkel te hebben op een mooie A-locatie om de consument te blijven verrassen. Of de consument de aankoop vervolgens online doet of in de winkel is voor een merk vaak van minder groot belang.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht