Geplaatst door Pritle

Online vermogensbeheerder Pritle breidt team uit

Een kleine maand na haar officiële lancering breidt online vermogensbeheerder Pritle haar team verder uit. Salem Bou-Aoun (40) is toegetreden als Chief Strategy Officer, Jelle Kooter (33) is directeur van het effectenbewaarbedrijf van de vermogensbeheerder, Stichting Pritle en Bas Hendriks (27) is Pritle’s nieuwste Finance & Investments Analyst.

Chief Strategy Officer Bou-Aoun was voor zijn aantreden bij Pritle Executive Director Institutional Mutual Funds Distribution bij Goldman Sachs in de Verenigde Arabische Emiraten. Kooter, directeur van Stichting Pritle, is afkomstig van ABN AMRO, waar hij Senior Finance Controller en Accountant was binnen zowel de Retail als Corporate Banking organisatie. Hendriks is Econometrist en doceerde Statistiek aan de Avans University of Applied Sciences. Thomas Bunnik, medeoprichter en CEO van Pritle: “Het aantal nieuwe klanten groeit snel en wij zitten in een continu proces om onze organisatie iedere dag te versterken en om klanten elke keer nog beter van dienst te kunnen zijn. We hebben op alle onderdelen van ons bedrijf behoefte aan absoluut toptalent. Met de komst van Salem, Jelle en Bas hebben wij de Finance, Investments en analytische expertise binnen ons bedrijf aanzienlijk verder versterkt.”

Pritle is een innovatieve vermogensbeheerder waarbij klanten vanaf 10 euro eenvoudig financiële doelen definiëren, visualiseren en hun status kunnen volgen. De beleggingen worden gedaan op basis van een slimme en unieke geautomatiseerde beleggingsmethode waarbij risico wordt afgebouwd naarmate een doel nadert. Iedere euro blijft continu dagelijks opvraagbaar.

Over Pritle

Pritle Holding B.V. is opgericht in 2014 door Thomas Bunnik (CEO), Stewart Bowers (CFO) en Azman Hamid (Legal & Risk Director) en heeft in 2015 Beleggingsonderneming Fundix N.V. (nu Pritle N.V.), de breedste fondsensupermarkt en grootste onafhankelijke online vermogensbeheerder van Nederland, overgenomen. Pritle bedient daarmee in één klap duizenden klanten met zo’n €100 miljoen vermogen onder beheer. Beleggingen van klanten zijn veilig ondergebracht bij Stichting Pritle, afgescheiden van de beleggingsdienstverlener, conform richtlijnen van de AFM en DNB. De bestuurders en oprichters van Pritle en de Stichting Pritle zijn goedgekeurd door de Autoriteit Financiële Markten en De Nederlandsche Bank. Pritle houdt haar hoofdkantoor in Amsterdam. Het team bestaat uit 22 nationale en internationale beleggings-, financiële en technologieprofessionals, juristen en econometristen. Een team van senior beleggingsprofessionals staat ter beschikking voor klanten via chat, e-mail en telefoon.