Geplaatst door CleverIT

Online werkplek betalen met Bitcoins

De laatste weken neemt de wereldwijde populariteit van de elektronische munteenheid Bitcoin razendsnel toe. Sinds deze week accepteert CleverIT uit Eindhoven als eerste ICT-bedrijf ook Bitcoins als betaalmiddel. “Wij zien Bitcoins als het betaalmiddel van de toekomst en willen graag bijdragen aan de ontwikkeling hiervan. Veel medewerkers handelen zelf al enige tijd succesvol in Bitcoins”, aldus directeur Christian de Kok.

Bitcoin is de eerste digitale munteenheid die decentraal is opgezet, wat betekent dat er geen banken of andere instanties als tussenpersoon nodig zijn. De virtuele munten zijn eigenlijk codes die door computers via wiskundige formules worden gecreëerd. In totaal kunnen er wereldwijd 21 miljoen Bitcoins worden gecreëerd.

Met de komst van Bitcoin breekt er een nieuw tijdperk aan. Bij verschillende bedrijven wereldwijd kan men al betalen met Bitcoins. Sinds deze week ook bij CleverIT. Op de eerste dag van de maand worden de eurobedragen omgezet in Bitcoins aan de hand van de huidige koers. Klanten ontvangen dan een factuur in de Bitcoin valuta en betalen door de Bitcoins over te maken naar het Bitcoin adres van CleverIT.