Opening student incubator StartHub Wageningen

Op donderdag 20 november opende StartHub Wageningen officieel haar deuren op Wageningen Campus. StartHub Wageningen biedt studenten en PhD’s met interesse voor ondernemerschap de faciliteiten, scholing en omgeving om hun idee uit te bouwen tot een volwaardig bedrijf. De student incubator is een initiatief van StartLife, Climate-KIC-NL en Wageningen UR.

Tijs Breukink, lid van de raad van bestuur van Wageningen UR, opende StartHub Wageningen met het onthullen van een schilderij gebaseerd op het logo. Aansluitend kregen de gasten een rondleiding van Jannet de Jong, Incubation Manager, en konden ze kennismaken met de faciliteiten en de al gevestigde start-ups.

Lean Camp

Na de officiële opening werd er overdag een Lean Camp georganiseerd. Dit is een open en interactief evenement, dat Lean Innovators van de Start-up community, bedrijfsleven en ondernemende wetenschappers verbindt. Het was een dag vol energie met snelle sessies waaronder lezingen, workshops en discussies over business ideeën. Deze eerste Lean Camp was met zo’n 100 deelnemers een groot succes.

StartHub Wageningen

StartHub Wageningen faciliteert ondernemende studenten, PhD’s en deelnemers van het pre-incubation programma ‘the Greenhouse’ van Climate-KIC, met trainingen, een mentorprogramma, huisvesting en microkredieten.

Op dit moment zijn er al 4 start-ups gevestigd in StartHub Wageningen: Vicancy, Boxbites, Sigrow en St. Unipartners.

Jan Meiling, directeur StartHub Wageningen vertelt: “Het is onze ambitie om over een jaar zo’n 20 studentenbedrijven te huisvesten en nog eens 100 studenten met een ondernemende houding of met concrete plannen te coachen.”

StartHub Wageningen is gehuisvest in gebouw Triton, gebouwnummer 119 op Wageningen Campus. Het gebouw is van 9.00 tot 17.00 uur vrij toegankelijk.

StartHub members

Studenten kunnen zich gratis registreren als member. Met dit membership kunnen ze in het gebouw werken wanneer het hen uitkomt en worden ze uitgenodigd voor trainingen. Studenten kunnen er flexwerken, maar ook een kantoor huren voor €100,- per maand per werkplek. Desgewenst kan StartHub de startende ondernemers ondersteunen met microkredieten.