Geplaatst door mySocialNetwork

OranjeTwittert.nl; Hét voetbal Twitter portaal van Nederland

De eerste versie van de website OranjeTwittert.nl werd gelanceerd op slechts twee weken voor de start van het Wereldkampioenschap voetbal in de zomer van 2010. Naast algemene informatie zoals nieuws en uitslagen werden op de site Twitter berichten (tweets) van Oranje fans getoond. OranjeTwittert.nl werd tijdens het WK2010 in Zuid-Afrika door ruim 40.000 bezoekers bezocht.

Vlak voor de start van het Europees Kampioenschap 2012 (EK2012) is OranjeTwittert.nl omgevormd tot ‘hét voetbal Twitter portaal van Nederland’.

Op OranjeTwittert.nl wordt naast het dagelijkse nieuws over de Nederlandse Eredivisie en nieuws over het EK en Oranje, tevens de live TwitterStreams van alle Nederlandse voetbalwedstrijden getoond:

– Alle 31 wedstrijden tijdens het EK2012
– Alle Nederlandse Eredivisie wedstrijden
– Europese wedstrijden van Nederlandse clubs
– Nederlandse bekerwedstrijden en de beker finale
– De oefenwedstrijden van het Nederlands elftal
– Grote internationale Europese wedstrijden

Live TwitterStreams
Een live TwitterStream toont doorlopend Twitterberichten (tweets) die door fans over een bepaalde voetbalwedstrijd verstuurd worden. Op een TwitterStream pagina kunnen bezoekers alle tweets live volgen én direct zelf een tweet versturen. Het gebruik van een zogenaamd ‘tweede scherm’ is dé nieuwe trend bij het kijken naar een voetbalwedstrijd. Niet alleen thuis op de bank met een tablet voor de TV maar ook in het stadion op een mobiele telefoon!

Meer dan voetbal nieuws
OranjeTwittert biedt echter meer. Zo wordt via de site een gratis web app aangeboden voor het EK2012. Door deze web app hebben voetballiefhebbers op hun mobiel of tablet altijd toegang tot de laatste EK uitslagen, standen, het volledige programma en heeft men direct toegang tot de live TwitterStreams. Daarnaast wordt via de site een gratis EK2012 voetbal poule voor eigen gebruik aangeboden.

Tevens zijn er nieuwsbrieven, polls over het EK en de Eredivisie, er is een actie met gratis T-shirts en heeft de site als enige in Nederland een webshop met voetbal ‘Cult shirts’. Tijdens het EK zijn er leuke prijzen te winnen met de bekende ‘TweetGames’ waaronder het boek ‘Dagboek Oranje, Bert’s missie met een focus’ van initiatiefnemer Jos Jaspers over de belevenissen van het Nederlands elftal op het WK2010. Ook tweets van en over Sportzomer en VI Oranje, van verslaggevers en voetbal websites én de spelers van het Nederlands elftal zijn eenvoudig te volgen.

Op dit moment heeft de site 3500 volgers op Twitter en 600 fans op Facebook. Uiteraard is de site volledig gratis en hoeft men zich niet te registreren. Zelfs een Twitter account is niet noodzakelijk!

OranjeTwittert.nl biedt de voetbalfan een unieke omgeving waar men altijd op de hoogte is van het laatste voetbal nieuws maar waar men ook eenvoudig kan volgen wat andere fans belangrijk vinden en wat er over spelers, clubs en wedstrijden op sociale media als Twitter gezegd wordt.

Noot voor de redactie
OranjeTwittert.nl is een initiatief van het Nederlandse bedrijf mySocialNetwork. mySocialNetwork helpt bedrijven om meer te bereiken met sociale media als Twitter. Andere initiatieven van mySocialNetwork zijn PolitiekenTwitter.nl, BestuurlijkNieuws.nl, TwitterStreams.nl en workT.nl, de eerste en grootste Twitter vacaturebank van Nederland.

Voor bedrijven
Ook voor bedrijven biedt OranjeTwittert.nl als enige in Nederland een unieke dienst. Evenementen organisaties, cafés, pubs, hotels, restaurants, conferentiezalen en festivals kunnen, naast het tonen van de EK wedstrijden op locatie, een eigen live Twitterstream in laten richten. Deze streams worden volledig opgeleverd in de huisstijl van het betreffende bedrijf en website en toont de Twitter berichten van bijvoorbeeld de EK 31 wedstrijden of de tweets rond een zakelijk evenement, congres of beurs.

Live TwitterStreams worden met ingang van Eredivisie seizoen 2012/2013 ook aangeboden aan Eredivisieclubs. Deze streams kunnen op schermen in en rond het stadion ingezet worden en zijn uiteraard geheel opgemaakt in de stijl van de club.