Geplaatst door Outsourcing Hub

Outsourcing Hub lanceert TPA Portal

Outsourcing Hub, het onafhankelijk online platform voor ICT service providers, uitbesteders en hun adviseurs, maakt vandaag de lancering van zijn TPA Portal bekend. Aangesloten TPA’s (Third Party Advisors) kunnen hiermee nog beter, slimmer en sneller hun klanten en opdrachtgevers ondersteunen.

De TPA Portal is in nauwe samenspraak met adviseurs ontwikkeld. Alle bij Outsourcing Hub aangesloten adviseurs kunnen gratis gebruik maken van de TPA Portal.

Henk Pater, CEO/Founder van Outsourcing Hub: “De TPA Portal is de ideale toolbox voor adviseurs om hun klanten nog beter te kunnen ondersteunen en om razendsnel antwoord te kunnen geven op de vragen die door hun opdrachtgevers worden gesteld. Outsourcing Hub heeft de meest complete database met alle relevante informatie van Nederlandse IT Providers. Informatie die altijd up-to-date is, omdat de providers de data zelf bijhouden. De TPA Portal is hier direct en realtime op aangesloten.

High-Level Search
De bekende High-Level Search van Outsourcing Hub is een van de mogelijkheden die de TPA Portal biedt. Omdat alle vragen in het systeem zichtbaar zijn, kan de TPA toekomstige Searches alvast voorbereiden. Ook kan de adviseur vooraf al zien hoeveel providers aan de zoekvraag voldoen.

Patrick O’Malley, CPO/Co-founder: “De TPA Portal van Outsourcing Hub is een echte meerwaarde voor onze adviseurs. TPA’s kunnen al bij de start van het uitbestedingsproces – in de marktanalysefase – meten hoeveel providers voldoen aan een bepaalde set van criteria die door de klant zijn opgesteld.

Door diverse filters aan en uit te zetten, kan de adviseur zien welke criteria het potentieel aantal resultaten zouden verhogen of verlagen bij een strengere of soepelere filtering op deze criteria.

O’Malley: “Dit maakt het mogelijk om met deze informatie een gesprek aan te gaan met de klant, wat ongelooflijk waardevol is. En al deze functionaliteit is gratis beschikbaar voor de aangesloten adviseurs, want we weten dat dit nog de onderzoeksfase is. De adviseur kan later altijd upgraden naar het volledige Searchproduct, wanneer het outsourcingproject is bevestigd.

Online samenwerken
Adviseurs kunnen eenvoudig online samenwerken door hun collega’s of zelfs hun klant toe te voegen aan een specifieke zoekopdracht. Zo kan de klant bijvoorbeeld zelf alle bedrijfsinformatie invullen, een laatste controle doen van alle ingevoerde data, of nog snel iets aanpassen. Maar enkel de adviseur kan de Search uitvoeren.

Henk Pater: “Tijdens de ontwikkeling van de TPA Portal kwam vanuit de adviseurscommunity deze wens naar voren, waarbij vooral ook duidelijk werd dat het essentieel is dat de TPA in de lead blijft en de regie behoudt. En dat is precies wat onze developers hebben gebouwd.

Naast de High-Level Search worden er meer Searches en tools voor de adviseurs ontwikkeld. Deze zullen in de komende maanden worden toegevoegd aan de TPA Portal.