Paagman lanceert compleet nieuwe site

Dinsdag 27 januari 2015 heeft Paagman haar compleet nieuwe website gelanceerd op www.paagman.nl. Daarmee wordt de oude website, die dateerde uit 2009, vervangen. Algemeen directeur Fabian Paagman: “Met de lancering van onze nieuwe website verbetert Paagman een aantal belangrijke functionaliteiten en zijn we nog beter in staat om ook online de toegevoegde waarde van Paagman te bieden.”

Nieuwe functionaliteiten en een nieuw jasje
Met de lancering van de nieuwe website voegt Paagman een aantal nieuwe functionaliteiten toe – producten zijn verrijkt met extra informatie, waaronder vele filmpjes. In de nieuwe website is het nog eenvoudiger om een bestelling te plaatsen doordat er besteld kan worden zonder account aan te maken. De vormgeving van de website is compleet herzien en past zich automatisch aan op basis van het apparaat waarop de bezoeker de website bezoekt. Dit ‘responsive design’ zorgt voor een optimale leesbaarheid van paagman.nl op pc, tablet en smartphone.
Een aantal basisfunctionaliteiten blijven onveranderd: online bestellen, realtime inzicht in de winkelvoorraad en het volgen van bestellingen ongeacht of deze online of offline zijn geplaatst blijft gewoon mogelijk.

Zoeken wordt vinden
De aangepaste structuur van de website concentreert zich vooral op het bieden van relevante informatie in plaats van complete informatie. Algemeen directeur Fabian Paagman: “Het internet en webwinkels bevatten zo’n onvoorstelbare hoeveelheid informatie, dat het steeds belangrijk wordt om niet alleen deze informatie goed te ontsluiten, maar juist ook om als gids op te treden binnen deze informatiebergen. In onze nieuwe website streven we dan ook niet per definitie naar allesomvattendheid, maar vooral naar het aanbieden van relevante informatie. Dat is onder meer terug te zien in de zoeksuggesties die wij bieden op basis van de ingevulde zoekwoorden en de mogelijkheid die we bieden om niet alleen producten te vinden op basis van de zoekwoorden, maar ook actuele en relevante nieuwsinformatie. Zoeken wordt vinden in onze nieuwe website en zodoende hebben wij de zoekbalk dan ook omgedoopt tot vindbalk.”.

Online ook fysiek: zien waar product in winkel ligt
De website van Paagman is niet alleen een belangrijk verkoopkanaal, maar tevens een verbinder tussen de klant en de fysieke winkels. In de nieuwe website komt dit nog verder tot uiting doordat de volledige voorraad van beide winkels van Paagman in Den Haag realtime inzichtelijk is. Tevens is het voor klanten mogelijk om per product te zien waar (welke kast / plank) in de winkel het product aanwezig is.

Vandaag besteld, … vandaag in huis
Online bestellingen uit de voorraad van Paagman worden binnen 15 minuten voor klanten klaargelegd en zijn op die manier dezelfde dag nog beschikbaar. De klant kan zelf aangeven waar hij het wenst af te halen. Daarnaast geldt voor vrijwel alle Nederlandstalige boeken dat wanneer de klant voor 23:00 uur bestelt, het boek de volgende dag wordt bezorgd. Voor bestellingen boven de € 20 worden geen verzendkosten in rekening gebracht.

Online verkoop steeds belangrijker
In 2014 realiseerde Paagman een groei van 42% in haar online verkopen. Bestellingen via haar website vormen een steeds substantiëler onderdeel van de totale bedrijfsomzet van Paagman en daarmee wordt de online verkoop steeds belangrijker. Met name het zeer brede aanbod van producten zorgt voor een aanhoudende groei. Hierin onderscheidt Paagman zich door het aanbod van tienduizenden artikelen van bekende merken zoals Moleskine, Fatboy en Taschen en verscheidende designfabrikanten.

Over Paagman
Paagman is de grootste boekhandel van Den Haag en omgeving. Al meer dan 60 jaar is de boekhandel gevestigd aan de Haagse Frederik Hendriklaan en sinds april 2014 is Paagman tevens gevestigd in het centrum van Den Haag. Behalve boeken biedt Paagman ook een breed assortiment muziekproducten (cd’s, dvd’s en lp’s) en kantoor- en cadeauartikelen aan.