Industry Wire

Geplaatst door O.M.C. WORKS

“Over een paar jaar ieder bedrijf een influencer marketeer’

Na een soft launch eerder dit jaar, lanceert Influentials op 8 september haar nieuwe platform. Deze marktplaats brengt adverteerders, media- en PR-bureaus in contact met meer dan 3500 influencers wereldwijd. Naast maatwerk campagnes biedt Influentials haar klanten een unieke abonnementsvorm aan, waarbij vanaf 295 euro per maand onbeperkt gebruik kan worden gemaakt van het platform.

Influentials speelt hiermee in op de groeiende vraag naar influencer marketing.

“Daar waar een paar jaar geleden veel marketeers nog met hun handen in het haar zaten als het ging om het inzetten van social media, zien we nu hetzelfde gebeuren bij influencer marketing. Wij zijn ervan overtuigd dat over een paar jaar ieder groter bedrijf een influencer marketeer in dienst heeft daar waar ieder bedrijf tegenwoordig ook een social media marketeer heeft werken” , aldus Jolique Möller.

Vraag en aanbod op Influentials
Influentials is opgericht door de Rotterdamse ondernemers Jolique Möller en Michael van Lier. Ze richten zich met name op het verkopen van abonnementen. Abonnees kunnen onder andere zelf een campagne op de marktplaats zetten, waarna influencers zich hierop in kunnen schrijven. De vraag is dan bijvoorbeeld
een Instagram posts of een YouTube vlog. Het aanbod varieert van een gratis product tot een flink geldbedrag.

“Met een up-to-date bestand van trending influencers, eerlijke bereikcijfers, advies door onze ‘campaign angels’ en een compleet evaluatierapport willen we met Influentials alle drempels voor marketeers weghalen” , claimt Jolique.

3500 Influencers
Na een eerste testfase heeft het platform al meer dan 3500 actieve influencers online. Met name in de rubrieken beauty, fashion, lifestyle, travel, health, fit, mommy, entertainment en food. Ook voor de influencers zelf is de komst van Influentials prettig. Zo wordt er gezorgd voor handel. De influencer bepaalt zelf welke campagnes al dan niet bij hem of haar past en Influentials zorgt voor de afhandeling richting klant. Dit scheelt zeeën van tijd zodat ze kunnen blijven doen waar ze het beste in zijn.

395.870 bereik met 3 repen
Influentials heeft vanaf haar soft launch al diverse campagnes gedaan. Onder andere voor Andrélon, Urban Decay, Hello Fresh, Innocent, America Today, BNN, Coolblue, Bullboxer, Nubikk, Wagamama, nhow- en Van der Valk Hotels.
“Een case die goed de kracht van onze marktplaats weergeeft is ons werk voor de gezonde repen van Doctors Order. De verdiensten voor de influencers waren slechts 3 van deze repen per persoon. Het verzoek was een Instagram post.
Toch hebben 42 influencers aan de actie meegedaan. Gezamenlijk zijn de foto’s met de repen 21.090 keer geliked en was het gemiddelde aantal comments per foto 7. In totaal heeft deze actie een bereik opgeleverd van 395.870.
Hartstikke goed natuurlijk” , aldus Jolique.

Opleiden tot influencer marketeer
Met de opkomst van social media is een nieuw kanaal voor earned media ontstaan. Er komen meer en meer bloggers en social media influencers. “Daarom investeren wij zoveel tijd en energie in ons platform. Er ontstaat een behoefte naar een instrument dat de juiste influencers bij elkaar zoekt, influencer campagnes beheert, resultaten meet etcetera. Nu adviseren we onze klanten nog geregeld, maar ons doel is om ze zélf op te leiden tot influencer marketeer. Op die manier kunnen ze straks zonder onze hulp het Influentials platform gebruiken, en kunnen wij ons richten op het nog verder automatiseren van het platform” , aldus Michael van Lier

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht