Geplaatst door Panasonic

Panasonic Toughbook viert 20e verjaardag

Panasonic Toughbook viert deze maand haar 20e verjaardag. De geschiedenis van de Toughbook strekt zich over bijna 30 jaar uit en begon in 1987, toen Panasonic ervaring had opgedaan met het produceren van draagbare pc’s en optrad als channel OEM. Vanwege hun eigen kijk op computing, bood Panasonic een antwoord op de vraag aan professionele, robuuste computers met verhoogde duurzaamheid en lagere total cost of ownership.

Daarom bouwde Panasonic een speciale fabriek in Kobe (Japan) voor de ontwikkeling en productie van robuuste notebooks. In 1996 werd de allereerste Toughbook gelanceerd en onmiddellijk werd Panasonic de autoriteit op het vlak van robuuste notebooks en tablets.

Nu, twintig jaar later, toont het laatste marktonderzoek van VDC Research aan dat Panasonic nog steeds de autoriteit is op dit gebied en marktleider is op de Europese markt met respectievelijk 66% marktaandeel bij robuuste notebooks en convertibles en een 59% marktaandeel bij robuuste tablets in 2015.

“Ons programma werd in de afgelopen jaren verder uitgebreid met mobiele retail- en betaaloplossingen, een eigen divisie voor dockingoplossingen en robuuste handhelds”, aldus Kevin Jones, Managing Director van Panasonic Computer Product Solutions Europe. “Maar onze succesformule is al die tijd dezelfde gebleven: we luisteren naar de behoeftes van onze klanten en ontwikkelen die oplossingen die de productiviteit van hun mobiele professionals verhogen en de kosten verminderen. We blijven verder innoveren op vlak van functionaliteit en ergonomie en blijven samenwerken met onze partners om oplossingen aan te bieden die voldoen aan de behoeften van onze klanten.”

Vele primeurs

In 20 jaar heeft Panasonic Toughbook voor een hele reeks primeurs gezorgd waardoor het de benchmark werd voor robuuste mobiele computerapparatuur in de 20e en 21e eeuw:

• 1994: De CF-41, de eerste notebook ter wereld met een ingebouwd cd-romstation

Dit apparaat, met een ingebouwd cd-romstation en behuizing van magnesiumlegering, vormde de aanloop naar de toekomstige Toughbook-serie.

• 1996: De Toughbook CF-25, de geboorte van het merk Toughbook

Deze baanbrekende robuuste notebook was ontworpen om bestand te zijn tegen een val van een hoogte van 70 centimeter, tegen stof en vocht – elementen die de blauwdruk werden voor toekomstige Toughbook-modellen.

• 1999: De Toughbook CF-27, de eerste notebook met geïntegreerde gsm- en WAN-mogelijkheden en touchscreen

‘s Werelds eerste robuuste notebook met geïntegreerde gsm- of WAN-mogelijkheden, waardoor mobiele medewerkers met elkaar konden communiceren. Het was ook de eerste Toughbook notebook met touchscreen en een HDD die omringd was door gel en een schuimrubberblok om deze te beschermen.

• 2001: De Toughbook CF-07, een innovatieve robuuste mini-pc met mobiele draadloze gegevensdisplay

Met een revolutionaire draadloze display opende de Toughbook CF-07 mini-pc een nieuwe markt. De pc en de display-eenheid konden tot op een afstand van 50 m met elkaar communiceren en zorgden zo voor een nieuw niveau van flexibiliteit en mobiliteit.

• 2008: De Toughbook CF-U1, ’s werelds eerste ultramobiele pc, die notebooks en handhelds dichter bij elkaar bracht

De CF-U1 bracht de robuustheid van de Toughbook op handheld niveau. Deze beschikte over een Windows-besturingssysteem en wijde waaier aan geïntegreerde features, zoals een streepjescodescanner, een vingerafdruklezer, een camera en hot-swappable batterijen.

• 2012: De lancering van robuuste Toughpad tablets

De Panasonic Toughpad tablets zijn speciaal gebouwd voor professioneel gebruik. Ze zijn uiterst duurzaam, bestand tegen een val van flinke hoogte, tegen stof, spatwater en hoge temperaturen.

• 2016: De Toughbook CF-20, de eerste fully rugged notebook met afneembare tablet

De gecombineerde robuuste notebook met afneembare tablet biedt ongeëvenaarde veelzijdigheid voor mobiel gebruik en voldoet zo aan alle zakelijke behoeften.

Ter gelegenheid van Panasonic Toughbook’s 20 jarig bestaan kunnen gebruikers die nog in het bezit zijn van een van de eerste werkende Toughbook notebooks een onvergetelijke reis naar Japan winnen.

Ga voor meer informatie naar: www.toughbook.eu.

Over Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU)

Panasonic System Communications Company Europe wil het professionele leven van werknemers eenvoudiger maken en de efficiëntie en prestaties verbeteren van de bedrijven waarvoor ze werken door wereldleidende technologie. Dat gebeurt door bedrijven te helpen bij het vastleggen, berekenen en communiceren van allerhande informatie: van beeld over spraak tot tekst. Het productgamma omvat beveiligingscamera’s, PBX telefoonswitches, documentprinters, professionele camera’s en IMV camera’s, projectoren, grote professionele displays, robuuste mobiele computers en brandbeveiligingssystemen. PSCEU is een expert in haar markten dankzij haar ongeveer 350 werknemers, haar expertise op het vlak van design engineering, haar globaal projectbeheer en haar breed, Europees partnernetwerk.