Geplaatst door Gemalto

Payment HSM van Gemalto ondersteunt de eisen van cloudgebaseerde tokenization voor veilige mobiele betalingstransacties en digitalisering van creditcardgegevens

Amsterdam, 1 december 2015 – Gemalto (Euronext NL0000400653 GTO), wereldleider in digitale beveiliging, maakt bekend dat haar Payment Hardware Security Module (HSM) ‘SafeNet Luna Electronic Funds Transfer’ (EFT) ondersteuning biedt voor de nieuwe standaarden van grote creditcardbedrijven voor veilige contactloze betalingen met mobiele telefoons. SafeNet Luna EFT komt tegemoet aan de hoge beveiligingsnormen voor cloudgebaseerde ‘tokenization’. Daarmee biedt deze Payment HSM optimale bescherming voor de verwerking van betalingstransacties en digitalisering van creditcardgegevens.

Mobiele betalingen nemen toe in populariteit en nieuwe technologieën zoals Host Card Emulation (HCE) zijn in opkomst. Met het oog op deze ontwikkelingen hebben belangrijke spelers in de sector nieuwe softwarestandaarden gezet voor het digitaliseren van creditcardgegevens en waarborgen van veilige transacties vanaf mobiele devices. Banken, creditcardmaatschappijen en aanbieders van betalingsdiensten kunnen de Payment HSM ‘SafeNet Luna EFT’ inzetten om klanten contactloze betalingsmogelijkheden te bieden die volledig voldoen aan deze standaarden. De HSM speelt een sleutelrol in het beschermen van betalingsgegevens door het volledige cryptografische proces te beheren. Hierdoor is de registratie, aanlevering en tokenization van creditcardgegevens en transacties beveiligd.

“De ontwikkelingen rondom mobiele en contactloze betalingen gaan razend snel. Natuurlijk willen bedrijven mee in deze trend, maar het is belangrijk om de essentiële rol die de beveiliging speelt niet uit het oog te verliezen”, aldus Dirk Geeraerts, identity and data protection expert bij Gemalto. “Banken en dienstverleners die cloud-gebaseerde betalingen wil aanbieden, kunnen niet om een HSM heen. Onze SafeNet Luna EFT Payment HSM is gecertificeerd voor de levering van de specifieke functionaliteit die nodig is om aan de standaarden te voldoen.”

“Het gemak van mobiele betalingen wordt steeds duidelijker voor consumenten naarmate er meer producten op de markt verschijnen”, aldus James Wester, Research Director bij IDC Financial Insights. “Eerdere strategieën voor het integreren van creditcards met mobiele apparaten leverden problemen op voor creditcardbedrijven, handelaars en aanbieders van betalingsdiensten. Veel van deze problemen kunnen worden voorkomen door betalingsgegevens in de cloud op te slaan met behulp van Host Card Emulation. Dankzij de combinatie van HCE met tokenization kunnen alle betrokken partijen erop vertrouwen dat mobiele betalingen niet alleen een gebruiksvriendelijke oplossing vormen, maar ook een veiligere elektronische betaalmethode.”

SafeNet Luna EFT voldoet aan het hoogste niveau van informatiebeveiliging binnen de branche. De Payment HSM biedt FIPS 140-2 Level 3 beveiliging en komt tegemoet aan de PCI-HSM 2.0-standaard voor fysieke en logische beveiliging van de cryptografische sleutels die worden gebruikt voor de bescherming van financiële transacties. Bovendien vereenvoudigt de Graphical User Interface (GUI) de configuratie en het beheer van instellingen van cryptografische- en sleutelcomponenten.

Over Gemalto’s SafeNet Identity & Data Protection Solutions
Door de overname van SafeNet biedt Gemalto een van de meest complete enterprise security-oplossingen portfolio’s ter wereld. Hierdoor profiteren klanten van een bewezen bescherming van digitale identiteiten, transacties, betalingen en data, van de rand tot de kern van het netwerk. Het complete aanbod van SafeNet Identity en Data Protection-oplossingen van Gemalto stelt organisaties in diverse verticale markten, zoals grote financiële dienstverleners en overheidsinstellingen, in staat om een data-centric beveiligingsaanpak te hanteren op basis van innovatieve encryptiemethoden, technieken voor cryptobeheer en sterke oplossingen voor authenticatie en identiteitsbeheer. Op deze manier kunnen zij beschermen wat voor hen het meest waardevol is. De oplossingen van Gemalto helpen organisaties om te voldoen aan strikte privacyrichtlijnen en beschermen hun gevoelige bedrijfsactiva, klantinformatie en digitale transacties tegen gegevenslekken en manipulatie. Organisaties kunnen hiermee het vertrouwen van hun klanten winnen in een steeds verder gedigitaliseerde wereld.

Over Gemalto
Gemalto (Euronext NL0000400653 GTO) is de wereldleider in digitale beveiliging met een jaaromzet in 2014 van € 2,5 miljard en met gerenommeerde klanten in meer dan 180 landen. Gemalto helpt mensen elkaar te vertrouwen in een steeds meer verbonden digitale wereld. Miljarden mensen wereldwijd willen een betere levensstijl, slimmere woonomgevingen en de vrijheid om – altijd en overal – te communiceren, te winkelen, te reizen, te bankieren, zich te vermaken en te werken op een prettige en veilige manier. In deze snel veranderende mobiele en digitale omgeving stellen wij bedrijven en overheden in staat een ruim assortiment van veilige en gemakkelijke diensten aan te bieden door financiële transacties, mobiele diensten, openbare en privéclouds, eHealthcare-systemen, toegang tot eGovernment-diensten, het internet-der-dingen en ticketsystemen voor het openbaar vervoer te beveiligen.

Gemalto’s unieke technologieportefeuille – van geavanceerde cryptografische software in een verscheidenheid van vertrouwde voorwerpen tot zeer solide en schaalbare back-officeplatformen voor authenticatie, versleuteling en beheer van digitale referenties – wordt u aangeboden door onze teams van wereldklasse. Onze 14.000 werknemers zijn actief in 99 kantoren, 34 personaliserings- en gegevenscentra, en 24 centra voor onderzoek en ontwikkeling naar software, verspreid over 46 landen.

Ga voor meer informatie naar www.gemalto.com, www.justaskgemalto.com, blog.gemalto.com, of volg @gemalto op Twitter.