Industry Wire

Geplaatst door Pegasystems

Pega Field Service CRM-applicatie voor de optimalisering van de customer experience op locatie

Nieuwe applicatie Pegasystems verhoogt de productiviteit van servicemedewerkers in de buitendienst, verbetert de klanttevredenheid en verlaagt de operationele kosten.

Pegasystems lanceert met Pega Field Service een nieuwe applicatie waarmee organisaties het serviceniveau van hun buitendienstmedewerkers aanzienlijk kunnen verhogen. Pega Field Service organiseert en stroomlijnt op een enkel platform het volledige field serviceproces, vanaf het eerste telefoontje tot en met de uiteindelijke oplossing.

Field service is een relatief onaangeroerd gebied waar groeikansen liggen om je als merk te onderscheiden, de klanttevredenheid te verbeteren en tegelijkertijd meer omzet te genereren. Dat geldt zeker in de huidige tijd waarin klanten steeds hogere verwachtingen hebben over vereiste serviceniveaus. Pega Field Service heeft een uitgebreid customer service dashboard met een volledig geïntegreerde mobiele app in de taal van de eindgebruiker. Organisaties zijn hiermee in staat om hun klantinteracties op locatie van begin tot het eind te beheren zodat elke opdracht direct goed, snel en efficiënt wordt uitgevoerd.

Pega Field Service biedt out-of-the-box functionaliteit waarmee field service organisaties informatie en processen uit de front- en backoffice kunnen samenvoegen voor een compleet klantbeeld. Door het gebruik van Pega’s predictive analytics en de gestuurde interactie met klanten, kunnen servicemedewerkers realtime elke situatie volledig beoordelen en weten zij wat de beste vervolgactie is om het serviceverzoek op te lossen.

Het customer service dashboard regelt vanuit een centrale plek de serviceprocessen, vanaf het eerste telefoongesprek tot en met het inplannen en aansturen van technische monteurs op locatie. De geïntegreerde mobiele app beschikt over geavanceerde toepassingen waardoor medewerkers in de buitendienst hun werk efficiënt kunnen uitvoeren. Denk aan het registreren van een digitale handtekening van de klant na afronding van een serviceopdracht. Maar ook het gebruik van barcodescanning om ervoor te zorgen dat de juiste apparatuur altijd matcht met het juiste onderdeel..

“Met de introductie van Pega Field Service bouwt Pegasystems voort op jarenlange ervaring in het ontwikkelen van field service apps voor veel van ’s werelds toonaangevende service providers”, aldus Derk-Jan Brand, directeur Pegasystems Benelux. “Met Pega Field Service bieden we organisaties nu een pasklare oplossing om hun field serviceactiviteiten te transformeren, de klantervaring te verbeteren terwijl tegelijkertijd de operationele kosten dalen.”

Pega Field Service is eenvoudig aan te passen aan veel verschillende field service scenario’s, zoals:
• Afhandeling van schadeclaims op locatie na een ongeval voor verzekeringsagenten
• Het installeren van breedband voor media- en communicatietechnici
• Inspecties en taxaties van woningen voor hypotheekverstrekkers
• Thuisbezoeken door medewerkers in de gezondheidszorg
• Noodmaatregelen tijdens rampen zoals een orkaan of aardbeving voor overheidsinstellingen
• Reparatie en onderhoud van apparatuur voor energieleveranciers, life sciences, hightech en tal van andere sectoren

Pega Field Service is ontwikkeld op het Pega 7 platform en maakt daardoor gebruik van de nieuwste mogelijkheden op het gebied van mobiele functionaliteit. Zo kunnen gebruikers efficiënter werken in de applicatie terwijl ze offline zijn in gebieden met beperkte connectiviteit. Mobiele applicaties, zoals Pega Field Service, ondersteunen ook grotere datasets in de offline modus. Dit betekent dat eindgebruikers op locatie toegang hebben tot volledige onderdelencatalogi of klantlijsten.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht