Geplaatst door Improve Digital

Perform Group breidt samenwerking met Improve Digital uit naar Scandinavië

Amsterdam, 20 februari 2017 – Vandaag maakt Perform Group, het toonaangevende digitale sportcontent- en mediabedrijf, bekend dat het haar samenwerking met all-in-one video advertentieplatform Improve Digital uitbreidt naar Scandinavië. Perform Group is onder andere eigenaar van Goal.com, Sportingnews.com, Voetbalzone.nl en Spox.com. Samen met Improve Digital als hoofdpartner zal het bedrijf haar video en display inventory gaan verhandelen in de regio.

Voortbouwend op de bestaande samenwerking in Nederland, Frankrijk, Italië en het Verenigd Koninkrijk, werkt Perform Group samen met Improve Digital aan de groei van haar omzet met RTB en programmatic deals. Nu ze ook in Scandinavië samenwerken is Improve Digital de preferred programmatic partner van Perform in deze markten.

Met deze samenwerking is Improve Digital nu ook in Scandinavië partner voor Perform’s ePlayer, het toonaangevende en succesvolle sportvideo-on-demand platform. Het unieke distributiemodel biedt hoge kwaliteit videocontent via een netwerk van meer dan 2,000 van ‘s werelds meest prominente uitgevers. ePlayer maakt het voor uitgevers mogelijk om contextueel relevante sportvideo’s aan de redactionele content van hun websites toe te voegen, en daarmee de betrokkenheid en tijd van de kijker te stimuleren.

Bart Hillen, Sales Director bij Perform Group, zegt: “We werken nu al vier jaar met Improve Digital samen om onze display en video inventory te verhandelen. We hebben hierin we een geweldige partner gevonden voor het uitbreiden en groeien van onze zaken in meerdere landen.”

Rogier Lammers, Senior Director Business Development van Scandinavië bij Improve Digital, voegt toe: “Het is geweldig om onze samenwerking met zo’n bekend content- en mediabedrijf als Perform Group uit te breiden. We hebben uitgebreide ervaring in Scandinavië, en voelen ons vereerd met het doorlopende vertrouwen van Perform Group in ons succesvolle platform.”