Geplaatst door Adobe

Adobe en Microsoft werken samen in Azure Cloud om bedrijven te helpen met klantbenadering

Amsterdam, 26 september 2016 – Adobe (Nasdaq: ADBE) en Microsoft Corp. hebben een strategisch partnerschap aangekondigd, waarmee ze bedrijven helpen met hun digitale transformatie en het leveren van gepersonaliseerde ervaringen in elke fase van de klantrelatie. Bedrijven kunnen nu hun merk versterken door het gebruik van Microsoft Azure, Adobe Marketing Cloud en Microsoft Dynamics 365.

“In elke sector zijn leiders bezig met de manier waarop ze hun digitale klanten beter kunnen benaderen, waar ze ook zijn”, zegt Satya Nadella, CEO van Microsoft. “Adobe en Microsoft bieden samen de meest geavanceerde marketingcapaciteiten in de krachtigste en intelligentste cloud om bedrijven zo te helpen met hun digitale transformatie en de manier waarop ze klanten benaderen.”

“Klanten verwachten een goed ontworpen, gepersonaliseerde en consistente ervaring als ze met een merk interacteren”, zegt Shantanu Narayen, Adobe President en CEO. “Adobe en Microsoft brengen de krachtige cloud en end-to-end capaciteiten samen die merken nodig hebben om digitale ervaringen te ontwerpen en te leveren.”

Deze samenwerking houdt in dat Adobe Microsoft Azure als favoriet cloud-platform gaat gebruiken voor Adobe Marketing Cloud, Adobe Creative Cloud en Adobe Document Cloud. Azure voorziet Adobe van een betrouwbare, wereldwijde cloud- en een krachtig dataplatform voor intelligente dienstverlening, waaronder uitgebreide machine learning en de cognitieve capaciteiten van Microsoft Cortana Intelligence Suite en SQL server.

Microsoft kiest Adobe Marketing Cloud als marketing service voor Dynamics 365 Enterprise. Hiermee krijgen klanten een krachtige en uitgebreide marketing service voor de volgende generatie intelligente bedrijfsapplicaties van Microsoft.

De twee bedrijven werken samen op het gebied van data-integratie om ervoor te zorgen dat klanten eenvoudig kunnen werken met bedrijfsapplicaties binnen Adobe Marketing Cloud en Dynamics 365. Hierbij kunnen ze gebruikmaken van kunstmatige intelligentie, machine learning en geavanceerde analyse tools. Klanten kunnen deze integraties binnen de oplossingen van Adobe en Microsoft gebruiken om zo nieuwe data-gedreven sales- en marketingmogelijkheden te ontwikkelen. De achterliggende datamodellen kunnen worden uitgebreid naar enterprise klanten, third-party ontwikkelaars en partners, waardoor innovatie en ontwikkeling binnen een gedeeld ecosysteem wordt bevorderd.

Adobe en Microsoft werken samen om toonaangevende bedrijven te helpen met het implementeren van de geïntegreerde oplossingen. Het resultaat is dat gezamenlijke klanten hun data kunnen gebruiken voor inzichten en voorspellingen, klantcontactpunten met elkaar kunnen verbinden, relaties kunnen ontwikkelen en merkloyaliteit en groei kunnen stimuleren.

Klik hier voor de Engelstalige versie van het persbericht.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Microsoft
Microsoft (Nasdaq “MSFT” @microsoft) is een leidend platform en bedrijf met oplossingen voor productiviteitsverbetering voor de mobile-first en cloud-first wereld. De missie is om elk persoon en elk bedrijf te helpen meer te bereiken.

Over Adobe
Adobe verandert de wereld door digitale ervaringen. Voor meer informatie bezoek: http://www.adobe.nl.

Kijk ook op de Adobe-Twitter: https://twitter.com/AdobeNederland
en op de Facebook-pagina: https://www.facebook.com/AdobeBenelux