Industry Wire

Geplaatst door Axians

Persbericht: Axians en Customer Interaction Group introduceren snel schaalbare cloudoplossing voor unified communications en contactcenters

Capelle aan den IJssel, 1 september 2015 – Axians, het ICT-merk van VINCI Energies en Customer Interaction Group brengen gezamenlijk de nieuwe dienst ‘ACX’ op de markt: een volledig cloud gebaseerde oplossing voor unified communications en multichannel contactcenters. ACX bundelt vanuit AxiansCloud verschillende kanalen als telefonie, video, online vergaderen, webchat en multichannel klantcontact in één gebruiksvriendelijke en schaalbare dienst, op basis van de beproefde HCS-technologie van Cisco en het CXCloud contactcenter-platform. ACX heeft één prijs-, één beheer- en één supportmodel en organisaties betalen alleen voor het daadwerkelijke gebruik.

Voor ieder onderdeel de juiste specialist
Medewerkers en klanten stellen steeds hogere eisen aan goede bereikbaarheid en dienstverlening, terwijl communicatie voortdurend complexer wordt met mobiele applicaties als WhatsApp en video. “De grote aanbieders van cloudoplossingen leveren vaak alleen standaardpakketten die niet op de behoeften van organisaties kunnen worden afgestemd,” stelt Erik Lenten, Chief Technology Officer bij Axians in Rotterdam. “Heb je specifieke functionaliteiten nodig, dan heb je pech. En werkt het niet met je bestaande systemen? Dan is daar vaak niets aan te doen, simpelweg omdat de kennis ontbreekt bij de aanbieder.”

Ook bij Customer Interaction Group zag men een lacune in de markt. “Bij Axians constateerde men dat klanten vaak behoefte hadden aan een schaalbare oplossing voor hun contactcenter en wij merkten dat men steeds vaker een gecombineerd aanbod zocht van contactcenter, bedrijfstelefonie en LAN, om klanten en medewerkers een omnichannel-ervaring te kunnen bieden,” zegt Maarten van de Pavoordt, Business Development Manager bij Customer Interaction Group. “Je kunt bedrijfstelefonie, internet en contactcenters simpelweg niet meer los van elkaar zien en onze samenwerking combineert het beste van deze werelden.”

Voor de perfecte integratie
Axians en Customer Interaction Group leveren met ACX een volledige unified communications as a service en contactcenter functionaliteit uit de cloud, die precies op de behoeften van klanten kan worden afgestemd. “Het verschil met de grote aanbieders van standaardoplossingen is dat wij dankzij onze samenwerking met Customer Interaction Group voor ieder onderdeel de specialisten in huis hebben en voor een perfecte integratie kunnen zorgen tussen alle functionaliteiten,” zegt Lenten. “Nieuwe mogelijkheden en functies kunnen snel worden toegevoegd en verwijderd en gebruikers kunnen op- en afgeschaald worden op basis van de behoefte van de organisatie, die bovendien alleen betaalt voor het daadwerkelijke gebruik. Dat is natuurlijk erg gunstig wanneer organisaties grote verschillen kennen tussen hoog- en laagseizoen, of wanneer er veel fluctuaties zijn in het personeelsbestand.”

Voor snelle innovatie
Axians en Customer Interaction Group besloten hun krachten te bundelen na diverse gezamenlijke projecten waar het nut van een dergelijke gecombineerde oplossing zich in de praktijk bewijst. Naast de hechte integratie van de functionaliteiten, krijgen organisaties met ACX één prijs-, één beheer- en één supportmodel voor hun volledige contactcenter en unified communications oplossing in handen en zijn ze altijd verzekerd van de meest actuele technologie, zonder dat daar torenhoge investeringen voor nodig zijn. “IT is vaak een ‘inhibitor’ in plaats van een ‘facilitator’,” stelt Lenten. “De business moet dan lang wachten voor de benodigde functionaliteiten worden geïmplementeerd en dat staat snelle innovatie en ambities in de weg. Wanneer je communicatie flexibel af kunt nemen via een dienst als ACX, dan kun je veel eenvoudiger nieuwe functies toevoegen, of zelfs experimenteren om erachter te komen wat voor jou het beste werkt. Het resultaat is dat organisaties het beste uit zichzelf kunnen halen, doordat ze zich weer volledig kunnen richten op hun kernactiviteiten en op innovatie.”

Strategische samenwerking
Hanjo Huizing, CEO bij Customer Interaction Group: “De samenwerking met Axians is voor ons van strategisch belang. Het stelt ons in staat gebruik te maken van de beheer- en supportorganisatie van Axians, die ISO-gecertificeerd is. Daarnaast kunnen wij dankzij deze samenwerking ons CXCloud-platform bij een brede groep klanten aanbieden en onze specialistische contactcenterkennis hiervoor inzetten. We zijn nu in staat een totaaloplossing te leveren voor zelfs de grootste klantcontact organisaties in Nederland en hen te helpen bij het realiseren van snelle, persoonlijke en relevante (online) klantenservice.”

###

Over Axians
Axians is het merk van VINCI Energies voor ICT-oplossingen en -diensten. Het ondersteunt haar klanten – private bedrijven, publieke organisaties, overheidsinstanties, operators en service providers – in het gehele proces van hun ICT-projecten. Van netwerkinfrastructuur tot applicatieoplossingen. In 2014 realiseerde Axians met 7.000 medewerkers een omzet van €1,6 miljard. www.axians.nl

Over VINCI Energies
VINCI Energies opereert met 63.000 medewerkers in 50 landen, waaronder 30 landen buiten Europa. VINCI Energies behaalde in 2014 een omzet van €9,3 miljard. Met haar hechte netwerk van 1.500 business units is VINCI Energies nu een marktleider in de levering van energie- en informatietechnologiediensten in Europa en wereldwijd.  www.vinci-energies.com

Over VINCI Energies in Nederland
In Nederland bundelt VINCI Energies, naast het merk Axians,  business units die lokaal, nationaal en internationaal actief zijn op het terrein van interdisciplinaire plant engineering, industriële automatisering, installatie en onderhoud van industriële installaties onder het merk Actemium.  De markt van opwekking, transmissie, transformatie en distributie van elektriciteit wordt bediend door het merk Omexom en het merk VINCI Facilities is actief in oplossingen voor gebouw gebonden elektrotechnische installaties. VINCI Energies in Nederland opereert vanuit 35 business units met meer dan 1800 medewerkers. In 2014 had VINCI Energies een omzet van €305 miljoen.

Over Customer Interaction Group
Al ruim twaalf jaar helpt Customer Interaction Group verschillende nationale en internationale organisaties met de inrichting van klantcontactoplossingen en het verbeteren van de customer experience. Wij werken met gedreven experts en hebben de passie om bedrijven succesvol te maken met het werven en behouden van klanten. Voor meer informatie: www.custintgroup.com/diensten/acx.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht