Geplaatst door Ogilvy & Mather Amsterdam

Peter van Rij & Martijn van Marle nieuwe Chief Creative Officers bij Ogilvy & Mather Amsterdam

Amsterdam, 28 april 2016 – Per 1 juli 2016 treden Peter van Rij en Martijn van Marle in dienst als Chief Creative Officers bij Ogilvy & Mather Amsterdam. Na het vertrek van Darre van Dijk eind december 2015 is het bureau zorgvuldig op zoek gegaan naar de juiste vervanging voor de verdere groei van het Amsterdamse bureau.

Van Marle en van Rij werkten de afgelopen 11 jaar bij TBWA Amsterdam en vertrekken daar als zeer gelauwerde en bekroonde Creative Directors. Bij Ogilvy & Mather Amsterdam treden ze toe tot de board die naast hen gevormd wordt door Heleen Heijt (CFO), Daan Remarque (Chief Strategy Officer) en Edgar Molenaars (CEO).

Molenaars: “Het was een zorgvuldige zoektocht en ik ben heel blij dat we nu Peter & Martijn mogen verwelkomen. Het zijn niet alleen zeer getalenteerde creatieven met een karrevracht aan ervaring, maar daarnaast ook nog eens hele aimabele en aardige mensen. Dat past als een handschoen. Met hen gaan we nu verder bouwen. Naast Daan en Heleen hebben we een krachtig en gedreven directieteam waarmee we ons bureau verder kunnen versterken en de groei kunnen doorzetten”

Peter en Martijn begonnen als team bij PMSvW/Y&R, waar ze 5 jaar werkten op onder andere Amstel (vrienden campagne), KPN en Hi. Bij Publicis bedachten ze de succesvolle en breed bekroonde campagne van de Landmacht ‘Geschikt/Ongeschikt’ om daarna in 2005 naar TBWA/Neboko te gaan. Daar werkten ze voor merken als Albert Heijn, Campina, Tempo Team, Delta Lloyd, Unox, KPN, Gamma, McDonald’s, Aegon en Heineken.

De zichtbare campagnes van Peter en Martijn kenmerken zich door liefde voor craft, muziek en een scherp oog voor detail en cultuur. Naast het zichtbare werk, ontwikkelden ze in het verlengde van grote campagnes ook spraakmakende activaties, digital campagnes en branded content.

Binnen Ogilvy & Mather Amsterdam worden zij verantwoordelijk voor de creatieve leiding van het bureau waarin ze leiding geven aan een creatieve vloer van 29 man. Een mix van nationale en internationale creatieven die voor nationale en internationale klanten werken.

Peter van Rij en Martijn van Marle zien hun nieuwe positie als een prachtige uitdaging: “Het waren 11 fantastische jaren bij TBWA. We hebben mooi werk gemaakt en vriendschappen voor het leven gesloten. We nemen afscheid van fijne klanten en bijzondere mensen. En dus vertrekken we met pijn in het hart. Maar soms moet je moeilijke beslissingen nemen om verder te komen. Ogilvy is voor ons een prachtige stap. Het is een ambitieus bureau dat nationaal en internationaal grote sprongen maakt. Daarbij is het netwerk écht sterk, dat heeft ons positief verrast. We kijken uit naar de samenwerking met de creatieve vloer, de hereniging met Daan, de samenwerking met Heleen en de partnership met Edgar.”