Geplaatst door Interxion

Philipp Wessing Directeur Sales en Marketing Interxion

Schiphol-Rijk, 7 maart 2016 – Interxion, een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale datacenterdiensten, heeft Philipp Wessing aangesteld als Director Sales & Marketing voor Interxion Nederland. Wessing (43) heeft zijn sporen verdiend in verschillende managementfuncties, onder meer bij IBM en HP. Hij gaat leiding geven aan de Nederlandse sales- en marketingactiviteiten van Interxion en wordt verantwoordelijk voor het realiseren van verdere groei.

Wessing is al bijna twintig jaar werkzaam in de nationale en internationale IT-sector, waar hij verschillende leidinggevende-, advies- en sales-functies vervulde in zowel hardware-, software- als dienstenomgevingen. Zijn kennis strekt zich uit van SaaS, BI en ERP tot storage, middleware en mainframe.

Over zijn motivatie om bij Interxion aan de slag te gaan, zegt Wessing: ‘Vandaag draait alles om de cloud en om connectiviteit en dan kom je toch uit bij Interxion. Een Nederlands bedrijf dat aan de basis heeft gestaan van het eerste telecomknooppunt in Nederland en dat uitgegroeid is tot een toonaangevende speler in Europa met meer dan veertig datacenters in elf landen.’

Alle lichten staan volgens Wessing op groen om de groei verder te stimuleren: ‘We hebben een omslagpunt bereikt waarbij steeds meer bedrijven kiezen om hun IT de deur uit te doen en naar de cloud te migreren. Waar voorheen connectiviteit en veiligheid nog vaak argumenten waren om niet naar de cloud te gaan, zie je nu dat steeds meer bedrijven hun workloads en data juist in een onafhankelijk datacenter onderbrengen omdat deze aspecten daar beter zijn geregeld dan dat ze het zelf kunnen.’ Naast internationale ondernemingen zijn grote Nederlandse bedrijven en start-ups een steeds belangrijkere doelgroep voor Interxion.

Wessing voorziet dat vrijwel alle bedrijven in de toekomst voor het hybride model zullen gaan: ‘Het gebruik van meerdere datacenters, verschillende publieke cloud-omgevingen en één of meerdere private cloud-omgevingen verschaft bedrijven vrijheid en flexibiliteit. Het is aan ons en aan partners als Microsoft en NetApp om de verschillende technologieën als één geïntegreerde oplossing te laten functioneren, zodat ook de performance, beschikbaarheid en beveiliging zijn gegarandeerd.’