Geplaatst door Plantronics

Plantronics komt met een gratis e-boek om communicatie voor werken op afstand te vergemakkelijken

Hoofddorp, 2 mei 2016Plantronics, een pionier in audiotechnologie heeft een gratis e-boek geschreven, genaamd ‘The Better Meeting Blueprint’. Het e-boek is bestemd voor managers, teamleiders en individuen die op zoek zijn naar tools en technieken om beter te vergaderen, alsmede voor IT-personeel dat verantwoordelijk is voor de technologie die in hybride en virtuele meetings wordt gebruikt.

Het e-boek, dat hier kan worden gedownload, is een afgeleide van een wereldwijd onderzoek onder 10271 fulltime-medewerkers uit bedrijven met meer dan 1000 werknemers.

Frank Timmermans, country manager Benelux & Nordics bij Plantronics: “Werknemers moeten de mogelijkheid hebben met iedereen te kunnen communiceren, overal en altijd. Ons onderzoek heeft een aantal interessante resultaten opgeleverd over het virtueel deelnemen aan vergaderingen. Er is veel frustratie wanneer er sprake is van technische problemen, achtergrondgeluid, en aandachtsproblemen. Plantronics-technologie zorgt voor betere vergaderingen, ongeacht de locatie van de participanten. Het gratis e-boek is een geweldige handleiding voor besluitvormers en IT-professionals.”

Specifieke bevindingen uit het onderzoek waren:

Overload aan vergaderingen – Meer dan de helft van de respondenten spendeert 5 tot 10 uur per week aan vergaderingen, en bijna de helft (46%) vindt dat teveel.

Technische problemen voor participanten op afstand – Bij 42,5% van de vergaderingen is er een deelnemer op afstand die technische problemen ervaart. Inbelgegevens die niet werken, netwerkproblemen en een inbelproces dat lang duurt zijn veelvoorkomende frustraties.

Concentratieproblemen – Multitasken tijdens een conference call is gemeengoed. E-mailen of werken aan andere projecten gebeurt in 67,2 procent van de gevallen.

Achtergrondgeluid –52 procent gaat het grootste deel van de tijd naar een privékamer om zich beter te kunnen concentreren. Tijdens een conference call hoorde 56 procent ook andere gesprekken.

De vier hoofdstukken in het boek gaan over: het zakelijke aspect, de menselijke dynamieken, de technologie en de vervolgstappen.

Plantronics levert de audiotools die betere vergaderingen mogelijk maken. Het bedrijf heeft een oplossing voor elk vergaderscenario. Alle Plantronics-headsets zijn uitgerust met noise cancelling technologie, waardoor storende achtergrondgeluiden worden geëlimineerd. De draadloze oplossingen bieden flexibiliteit en mogelijkheid om vrij te bewegen en van je bureau weg te lopen indien nodig.

Voor een overzicht van de audio-oplossingen van Plantronics, zie: http://www.plantronics.com/nl/.

Over Plantronics:
Plantronics is een wereldwijde leider in audiocommunicatie voor zakelijk gebruik en consumenten. Ze pionieren al vijftig jaar met trends in audiotechnologie en creëren innovatieve producten waarmee mensen eenvoudiger kunnen communiceren. Van unified communications, bluetooth headsets tot gaming-producten, Plantronics biedt ongeëvenaarde kwaliteit, een ideale ervaring en uitzonderlijke service. De Plantronics-producten werden oorspronkelijk ontworpen voor de commerciële luchtvaart en worden nu gebruikt door elk bedrijf in de Fortune 100 evenals door luchtverkeersleiders, alarmnummers en consumenten over de hele wereld. Kijk voor meer informatie op: www.plantronics.com.