Geplaatst door PME Legend

PME Legend genereert 20% van online omzet via shopping app

Uit onderzoek van shopping app platform Highstreet blijkt dat PME Legend 20% van alle online omzet genereert via haar shopping app. PME Legend nam in april van 2014 een nieuwe shopping app in gebruik voor iPad en in december van 2014 volgde de iPhone variant.

Hieronder zie je de vergelijking tussen shoppen via de smartphone browser en shoppen via de shopping app van PME Legend. Er is gekeken naar bekeken producten, conversie en terugkerende bezoekers.

Bovenstaand overzicht toont de voorkeur van consumenten om via de PME Legend app te shoppen. Consumenten die shoppen via de app bekijken 257% meer producten dan als ze via de mobiele website komen. Daarnaast is de conversie beter. Shoppers die de iPhone app van PME Legend gebruiken converteren 310% beter dan degene die via het mobiele web komen.

Tot slot is ook de retentie beter bij gebruikers van de app. Als men eenmaal via de shopping app bij PME Legend heeft geshopt, komt men in 80% van de gevallen terug. Voor het mobiele web geldt dat rond de 35% van de shoppers terugkeert. Dat betekent een stijgijng van 128%.

In het afgelopen jaar is de omzet via online van PME Legend  met 38% gegroeid. De omzet van shoppen via het mobiele web is praktisch gelijkgebleven. De groei is dus grotendeels toe te schrijven aan de nieuwe shopping app en de organische groei van PME Legend.

Quote Ferry Fiege – Just Brands “Highstreet stelt ons in staat om onze klanten een shopping app te bieden die we in eigen beheer nooit in deze kwaliteit hadden kunnen leveren.”