Geplaatst door Portland

Portland-partner Datto lanceert SIRIS 3-platform

Zoetermeer, 13 juli 2016 – Portland-partner Datto, leverancier van oplossingen voor databescherming en business continuity, lanceert een reeks nieuwe producten en diensten voor het beschermen en herstellen van bedrijfsdata. Onder de nieuwe producten bevinden zich onder andere een update van het SIRIS-platform voor databescherming naar SIRIS 3, maar ook uitbreidingen van het Device Management Portal, Infinite Cloud Retention en flashondersteuning voor SIRIS 3 X1. De presentatie vond plaats tijdens DattoCon, de jaarlijkse partnerconferentie van het bedrijf.

Portland biedt de oplossingen van Datto aan als Shrink Wrapped Service. Hierdoor beschikken resellers over de perfecte software voor het beheer van een veilige cloudomgeving voor hun mkb-eindgebruikers. Deze diensten bezorgen de reseller een maandelijks terugkerende omzet zonder dat hiervoor extra operationele inspanning nodig is.

Met de uitbreiding van het productportfolio zet Datto zich verder in voor Total Data Protection. Het is de missie van het bedrijf om te garanderen dat bedrijfsdata overal en altijd veilig toegankelijk is. De nieuwe producten zorgen ervoor dat Datto flexibiliteit, prestaties en waarde kan blijven leveren.

SIRIS 3: de update naar SIRIS 3 maakt het platform de eerste complete oplossing voor databescherming en business continuity op één platform. De oplossing is te implementeren op een speciaal daarvoor gebouwde Datto-appliance, met de SIRIS 3 Virtual Service in virtuele omgevingen, of – dankzij SIRIS 3 Imaged Service (voorheen GENISIS) – ook om te zetten voor implementatie op bestaande hardware die niet van Datto is. De software wordt standaard geleverd bij aankoop van SIRIS 3-diensten en is binnenkort als gratis upgrade verkrijgbaar voor alle SIRIS 2-appliances.

SIRIS 3 X1: dit device is de eerste all-flash-oplossing voor business continuity in de markt – en ondersteunt uiteraard de SIRIS 3-functionaliteiten. De X1 heeft een SSD-schrijf van 1 TB en 16 GB aan RAM, en maakt het mogelijk lokale virtualisaties direct op een appliance uit te voeren.

Portland-partner Datto lanceert SIRIS 3-platform

Infinite Cloud Retention: met dit nieuwe prijsmodel kunnen partners back-updata voor altijd in Datto’s cloud opslaan. Deze nieuwe mogelijkheid is beschikbaar voor SIRIS en ALTO, en stelt partners in staat hun klanten te garanderen dat ze altijd toegang hebben tot data.

“Serviceproviders moeten zich aanpassen om de concurrentie vóór te blijven”, zegt Austin McChord, CEO en oprichter van Datto. “Met het SIRIS 3-platform, de nieuwe SIRIS 3 X1-appliance en Infinite Cloud Retention zijn onze partners in staat om zowel nieuwe IT-infrastructuur als legacy-systemen te ondersteunen. De uitbreidingen bieden onze partners dus meer mogelijkheden en zorgen ervoor dat wij onze inzet voor business continuity kunnen waarmaken.”