Industry Wire

Geplaatst door Het Polaroidmeisje

Powerplay in fotomarketing

In een digitale wereld hunkeren we allemaal naar een stukje authenticiteit. De analoge Instax ‘polaroids’ (by Fujifilm) zijn daarom populairder dan ooit en worden massaal ingezet op beurzen, festivals en diverse field marketing activiteiten. Door de polaroids te voorzien van reclamedragende stickerframes, ook wel ‘Photoflyers’, wordt een unieke brand awareness gecreëerd.
‘Het Polaroidmeisje’ en ‘Framez Media’ zetten al jaren deze Photoflyers in en bedienen grote merken zoals Heineken, Coca Cola en Suitsupply.

Vanaf 1 juli hebben ‘Het Polaroidmeisje’ en ‘Framez Media’ de handen ineengeslagen en worden hierdoor marktleider op het gebied van fotomarketing.

Waarom samenwerken?
Al jaren gaan de partijen de concurrentie met elkaar aan, terwijl ze allebei in iets anders zijn gespecialiseerd. Het Polaroidmeisje in het creëren van brand awareness door promo meisjes, Framez Media in de productie van Photoflyers. Dit doen ze inmiddels niet alleen in Nederland, ook in andere landen is Framez Media actief. Door de krachten te bundelen kunnen ze klanten niet alleen een fantastisch totaalconcept bieden maar ook nieuwe ideeën ontwikkelen op het gebied van fotomarketing.

De impact van het Polaroidmeisje
Het Polaroidmeisje (opgezet in 2013 door Rutger Diemel) ben je vast al eens tegenkomen op een groot festival, beurs of bedrijfsevent. Spontane, mooie meisjes maken Polaroids en voorzien deze van een Photoflyer, waar het bedrijf of event reclame op kan printen. Flyers van bedrijven worden weggegooid maar deze photoflyers worden mee naar huis genomen en/of gedeeld via Social media. Hierdoor wordt een blijvende herinnering gecreëerd waar het bedrijf op een unieke manier van mee profiteert.

De toekomst volgens framezmedia
Framez Media (opgezet in 2003) is samen met haar Europese partner ‘Fujifilm’ op zoek naar
de juiste partijen die de Instax ‘polaroidfoto’ in promoties kunnen integreren.
“De impact van Photoflyers is zo hoog dat we graag de competitie aangaan met andere promotiemiddelen. De Photoflyer wordt als sympathiek middel ontvangen, waardoor er volledig kan worden gefocust op de conversies en impact. Een voorbeeld: Tijdens een actie worden de Photoflyers direct gedeeld op social media, in veel gevallen levert dit een sociale conversie op van meer dan 50%. Door dit soort resultaten kijken we continu naar nieuwe conversie mogelijkheden: te denken aan coderingen of kortingen (In combinatie met nieuwe technieken zoals NFC en betaalmogelijkheden)”, aldus Mitchel Plaizier (Framez Media).

Hoe kun jij Het Polaroidmeisje inzetten?
Het Polaroidmeisje is o.a. inzetbaar op festivals, bedrijfsevenementen, netwerkborrels of beurzen.
Er wordt een brede variatie aan opties aangeboden en Het Polaroidmeisje denkt graag mee met aanvragen op maat. Zo sluiten haar diensten en producten op ieder soort event aan.

Het aanvragen van een offerte kan heel gemakkelijk op www.hetpolaroidmeisje.nl. Tevens vind je
hier meer informatie over de mogelijkheden en kun je succesvolle opdrachten bekijken.

Noot aan de redactie: Voor meer informatie kun je contact opnemen met:

Het Polaroidmeisje
Rutger Diemel, Marketing manager
Joan Muyskenweg 58
1114 AN Amsterdam

info@hetpolaroidmeisje.nl
020-3484873

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht