Industry Wire

Het PR Bureau start samenwerking met ticketmarktplaats viagogo

Amsterdam, 26 januari 2014 – Ticketmarktplaats viagogo heeft Het PR Bureau aangesteld als het PR bureau in Nederland. Met de samenwerking wil viagogo consumenten bewust maken van het bestaan en de voordelen van dit wereldwijde ticketplatform. viagogo biedt onder meer tickets aan voor alle dance evenementen van SFX Entertainment (zoals Q-Dance en Sensation), maar ook voor wereldwijde sportevenementen zoals de Champions League, Barclays ATP World Tour Finals, NBA Global Games en Roland Garros. Het bedrijf heeft  klanten in meer dan 160 landen en op dit moment staan er zo’n vier miljoen tickets op het platform.

Oliver Wheeler, ‘Global Head of Communications’ bij viagogo: “Vroeger, als je voor een uitverkocht evenement geen kaartje meer bij de kassa kon kopen, moest je je kansen nemen op Marktplaats of op straat. We hebben viagogo opgezet om al deze risico’s weg te nemen door een transparant platform te bieden waar mensen met zekerheid tickets kunnen kopen voor duizenden evenementen over de hele wereld, omdat elk ticket gegarandeerd geldig is. De ticket prijzen op viagogo worden bepaald door de verkoper en ongeveer de helft van alle tickets worden aangeboden tegen de verkoopprijs of minder. Daarom is het altijd de moeite waard om vlak voor het evenement even op viagogo te kijken, zelfs als het evenement aan de kassa is uitverkocht.”

Camiel Overgaauw, partner bij Het PR Bureau, over de samenwerking: “We zijn verheugd om viagogo aan ons portfolio te kunnen toevoegen. Ik geloof sterk in de voordelen van viagogo. De veiligheidsgarantie en de klantenservice die zij aanbieden in veel verschillende talen bieden duidelijk een betere service aan consumenten wereldwijd. viagogo maakt het mogelijk om zonder twijfel een ticket aan te schaffen voor bijvoorbeeld een concert aan de andere kant van de wereld en die te betalen in de lokale taal en munteenheid. Ik ben ervan overtuigd dat wanneer Nederlanders kennis hebben gemaakt met deze voordelen ze nooit meer zullen uitwijken naar de zwarte markt.’’

Over viagogo
viagogo is partner van meer dan honderd grote namen in de wereldwijde sport- en entertainmentwereld, waaronder:

  • Voetbal: Europese clubs als Manchester City en Paris Saint-Germain
  • Tennis: Roland Garros French Open, Barclays ATP World Tour Finals, BNP Paribas WTA Finals
  • Rugby: ‘Scottish Rugby’, ‘Hong Kong Rugby Football Union’ (inclusief de Hong Kong Sevens), Australische 2013 NRL Premiers, en de ‘Sydney Roosters’
  • Muziek: wereldberoemde artiesten als Madonna, bedrijven als SFX Entertainment – ’s werelds grootste producent van evenementen en festivals gericht op Electronic Dance Music (EDM), zoals Sensation en Mysteryland.

Over Het PR Bureau
Het PR Bureau is in 2005 opgericht en staat onder leiding van Marnix Geus, Jacqueline Bosselaar, Frits Hendrikx en Camiel Overgaauw. Specialisaties zijn Marketing, Corporate en Crisis PR. Het bureau houdt zich bezig met onder meer merkcampagnes, categoriecampagnes, productintroducties, copy, brand experience events, woordvoering en issue & crisis campagnes. In 2008 startten de oprichters een tweede bureau, PR STUNT genaamd. Daarnaast hebben zij in 2012 ViaHenri opgericht: een stichting voor en door influencers waarvoor vanuit Het PR Bureau onder meer events worden georganiseerd. In 2013 startte Het PR Bureau biko, een management agency voor invloedrijke verhalenvertellers. Sinds de oprichting in 2005 is het bureau gegroeid naar een team van ruim 40 vaste PR-professionals. Onlangs heeft het bureau het zusterbedrijf Blyde opgericht. Klanten van Het PR Bureau zijn onder meer: AXE, Bacardi, Netflix, Havenbedrijf Rotterdam, ID&T, Roland Berger Strategy Consultants en Spotify. Voor meer informatie zie www.hetprbureau.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht