Geplaatst door Muscle Media

PrepaidSimkaart.net: Simyo in 2015 wederom de Beste Prepaid Provider

Amsterdam, 11 Februari 2015 – Simyo is voor het derde jaar op rij verkozen tot de Beste Prepaid Provider. Simyo wordt net als in 2014 op de voet gevolgd door KPN. PrepaidSimkaart.net (het grootste prepaid portaal van Nederland) houdt deze jaarlijkse verkiezing om providers te adviseren & te motiveren, zodat prepaid diensten nog beter op de wensen van consumenten kunnen worden afgestemd. Simyo gaat proberen de adviezen van PrepaidSimkaart.net door te voeren om zichzelf nog sterker te positioneren in 2016.

PrepaidSimkaart.net hanteert in 2015 totaal 22 beoordelingscriteria waarop providers beoordeeld worden. Dit zijn er meer dan voorgaande jaren. Naast de bekende criteria categorieën als: tarieven, prepaid internet en klantenservice, is de belangrijkste toevoeging “de stem van de consument zelf”. PrepaidSimkaart.net vraagt haar bezoekers te stemmen op de Beste Prepaid Provider van het desbetreffende jaar. Afgelopen jaar zijn er 1.216 stemmen uitgebracht en was Simyo ook volgens de bezoekers van de prepaid vergelijkingswebsite de beste en kregen KPN en Vodafone de tweede en derde plek.

Uitreiking & impact van adviezen
Op 10 februari heeft PrepaidSimkaart.net de beker overhandigd aan Simyo op het hoofdkantoor van KPN, waar Simyo is gevestigd. Simyo is wederom erg trots om de prijs in ontvangst te nemen. Daarnaast zijn er verschillende ontwikkelingen & mogelijkheden met betrekking tot 2016 besproken. PrepaidSimkaart.net wilt Simyo onder andere motiveren om nieuwe prepaid internet bundels met meer data aan te bieden. Ook wordt er gepleit om het 4G netwerk beschikbaar te stellen voor prepaid klanten. Dit zijn namelijk de zwakkere punten van Simyo en zou het komende jaar kunnen leiden tot het verlies van klanten en positie. De provider heeft laten weten dit direct mee te nemen in komende interne besprekingen.

Resultaten
De Top 5 “Beste Prepaid Provider 2015” ziet er, na 22 beoordelingscriteria inclusief “de stem van de consument”, als volgt uit:

1. Simyo
2. KPN
3. Vodafone
4. Bliep
5. Telfort

Zowel onder klanten met een abonnement als klanten met een prepaid simkaart, speelt mobiel internet een steeds grotere rol. Daarom is er ook gekeken naar de mogelijkheden van 4G voor prepaid klanten. Wesley Kelder, eigenaar van www.PrepaidSimkaart.net, adviseerde Simyo bij de afgelopen verkiezing om grotere databundels te introduceren van 500 en 1000 MB. “Helaas is ons advies (nog) niet opgevolgd. Dit is ook de reden waarom KPN hoger scoort op het criterium “variatie in prepaid databundels””, aldus Kelder. Echter worden de adviezen van PrepaidSimkaart.net nu wel direct op de agenda gezet bij de provider. Implementatie kan natuurlijk wel even duren, omdat KPN de voorstellen van dochteronderneming zal moeten controleren, inregelen en goedkeuren.

Veranderingen in 2015
Veel providers hebben aanpassingen gedaan in het aanbod van haar prepaid diensten, helaas zijn deze veranderingen soms niet duidelijk voor klanten en zijn de voorwaarden hierdoor onoverzichtelijk geworden. Volgens PrepaidSimkaart.net kan de communicatie van providers nog transparanter.

Wat er verder veranderd is bij veel providers, in vergelijking met 2014, is de geldigheid van het beltegoed. Bij veel providers, waaronder KPN, Simyo en Telfort is opwaarderen niet meer verplicht, maar is het gebruik van je simkaart voldoende.

Uit de interactie met de bezoekers van PrepaidSimkaart.net blijkt dat prepaid simkaarten regelmatig voor meer doeleinden worden gebruikt waar (snel) mobiel internet voor nodig is, hierbij moet je denken aan een GPS tracker, horloge, laptop of tablet. Enkele providers spelen in op deze ontwikkeling door de introductie van meer variatie in prepaid internet bundels met onder andere opties tot 4G internet. “Hopelijk zet deze positieve verandering in 2016 door”, aldus PrepaidSimkaart.net.

Wat gaat er gebeuren in 2016?
Volgend jaar zal 4G nog centraler komen te staan en zullen er meer punten worden verdeeld voor een beschikbaar 4G netwerk voor prepaid gebruikers. PrepaidSimkaart.net hoopt hiermee providers als Simyo, KPN en Telfort te motiveren om ook 4G beschikbaar te stellen voor prepaid klanten. De vraag naar 4G onder prepaid consumenten blijft namelijk stijgen!

Wat betreft de 22 beoordelingscriteria (https://www.prepaidsimkaart.net/wp-content/uploads/2016/02/Beoordelingscriteria-Beste%20Prepaid%20Provider%202015.pdf) zal PrepaidSimkaart.net in 2016 het prepaid 4G aanbod nóg zwaarder laten wegen. Momenteel wordt er bij dit punt “2 bonuspunten” toegekend aan de providers die 4G voor prepaid aanbieden. In 2016 zal dit 5 punten worden.

Daarnaast weegt in 2016 “de stem van de consument” nog zwaarder in vergelijking met 2015. In plaats van de volle 10 punten wordt hier in 2016 totaal 15 punten toegekend aan de nummer één provider, verkozen door de consument.