Printr introduceert The Element

Amsterdam, 5 februari 2015Printr, een succesvolle Nederlandse startup, heeft een product gelanceerd om 3D-printing voor iedereen toegankelijk te maken. Een dongel met alle functionaliteit om creativiteit direct om te zetten in 3D-printresultaat. Deze oplossing wordt onder de naam The Element in eerste instantie via het Kickstarter-platform op de markt gebracht. Dat de interesse groot is en ook investeerders in dit product geloven blijkt uit de resultaten die nu al via Kickstarter geboekt worden.

Eindelijk probleemloos 3D-printen

Toen mijn vrienden en ik net begonnen waren met 3D-printen, waren we urenlang bezig om alle benodigde programma’s te begrijpen om een simpele sleutelhanger te printen”, aldus Douwe Bart Mulder, CEO van Printr. “Nu nog steeds is de complexe configuratie van een 3D-printer één van de grootste uitdagingen voor leken om te beginnen met 3D-printen. Met The Element hebben wij daar een oplossing voor gevonden.”

The Element is een intuïtieve plug & play dongel die voor iedereen een probleemloze 3D-ervaring verzorgt. Plug simpelweg The Element in de USB-poort van de 3D-printer en het printen kan beginnen. Dit betekent dat vanaf nu iedereen gebruik kan maken van de eindeloze mogelijkheden die 3D-printen biedt.

Eenvoudig van idee tot 3D-object

Ook zonder een printer in huis is het mogelijk om ontwerpen uit te printen. Via het platform formide.com kunnen modellen direct gestreamd worden naar een 3D-printer in huis of één van de printservicebureaus die het ontwerp vervolgens uitprinten. Printr is de verbindende factor in alle diensten in en rondom 3D-printen, in één platform. Van printerfabrikanten tot een uitgebreide collectie 3D-modellen en printservicebureaus. Dit stelt iedere gebruiker in staat om eenvoudig van idee tot 3D-object te komen.

Meer informatie over Printr en The Element  is te vinden op www.printr.nl