Geplaatst door Pure Storage

Pure Storage biedt klanten gegarandeerd upgradepad naar NVMe-flashgeheugen

Amsterdam, 6 december 2016Pure Storage, biedt klanten een gegarandeerd upgradepad naar de nieuwe NVMe flashgeheugentechnologie (Non-Volatile Memory Express). Hiermee zijn klanten er zeker van dat ieder nieuw FlashArray//M later kan worden voorzien van NVMe-geheugen, via het Evergreen Storage-programma.

NVM Express – of NVMe – is een nieuwe communicatietechnologie voor het uitwisselen van data tussen de processor (CPU) en het flashgeheugen. Deze is aanzienlijk sneller dan de huidige Serial-Attached SCSI (SAS) opslagtechniek. Met NVMe zijn er voor de uitwisseling van data 64.000 kanalen, terwijl SAS slechts één kanaal heeft. Dit maakt aanzienlijk hogere opslagprestaties mogelijk. Deze hogere prestaties zijn nodig voor het optimaal benutten van technologische innovaties. Voorbeelden zijn processors met zeer veel cores, SSDs met een superhoge opslagdichtheid, nieuwe geheugentechnieken en zeer snelle verbindingen tussen componenten (interconnects).

Analisten verwachten dat NVMe tegen 2019 de belangrijkste interfacetechniek voor flashgeheugen zal zijn. Veel consumenten-SSDs gebruiken NVMe al en SSDs voor enterprise-toepassingen zullen snel volgen.

“Zeven jaar geleden zagen we het potentieel van flash als nieuwe opslagstandaard. Hetzelfde zien we voor NVMe. Organisaties moeten zich nu voorbereiden op deze verandering, zodat ze optimaal kunnen profiteren van technologische verbeteringen in 2017 en daarna”, zegt Theo van Teylingen, Regional Sales Director Benelux van Pure Storage. “Iedere organisatie die vandaag flashopslagsystemen aanschaft, moet er zeker van zijn dat deze geschikt zijn voor NVMe, om hun investering te beschermen. Al onze opslagoplossingen zijn nu voorbereid voor NVMe, zodat onze klanten deze nieuwe technologie direct kunnen toevoegen zodra deze beschikbaar komt.”

Pure Storage heeft de FlashArray//M van meet af aan ontwikkeld met het oog op NVMe. Ieder FlashArray//M beschikt over dual-ported, hot-pluggable NVMe NV-RAM-systemen. ‘Dual-ported’ betekent dat er tegelijkertijd meerdere lees- of schrijfoperaties kunnen plaatsvinden. ‘Hot-pluggable’ betekent dat onderdelen vervangen kunnen worden terwijl het opslagsysteem gewoon door blijft draaien. Daarnaast ondersteunt ieder flashmoduleslot in het FlashArray//M-chassis zowel SAS als PCIe/NVMe. Dit betekent dat organisaties nu SAS flashmodules kunnen gebruiken en in de toekomst kunnen upgraden naar NVMe.

Upgrades naar controllers die NVMe ondersteunen zullen voor 31 december 2017 beschikbaar zijn.

Over Pure Storage
Pure Storage (NYSE:PSTG) helpt organisaties hun business en IT-processen fundamenteel te transformeren waarmee zij nog innovatiever kunnen zijn. De toonaangevende op all-flash gebaseerde opslagtechnologie is, gecombineerd met zijn klantvriendelijke businessmodel, een aanjager voor noodzakelijke digitale transformatie binnen ondernemingen wereldwijd. De klanten van Pure Storage profiteren daarbij van Smart-Storage-oplossingen, die sterk vereenvoudigd, altijd beschikbaar en efficiënt zijn en bovendien een extreem lange levenscyclus hebben. Pure Storage levert twee toonaangevende producten: FlashArray//M , geoptimaliseerd voor gestructureerde workloads, en FlashBlade, ideaal voor ongestructureerde data. Met een NPS-topscore van 83.5 (gecertificeerd door Satmetrix) heeft Pure klanten die tot de meest tevreden ter wereld behoren. Tot deze klanten behoren organisaties van nagenoeg iedere grootte en in alle marktsectoren. Kijk voor meer informatie op www.purestorage.com.

Pure Storage in rapporten van analisten:

Gartner Magic Quadrant for Solid-State Arrays
IDC MarketScape for All-Flash Arrays