Geplaatst door Red hat

Red Hat benoemt Frank Calderoni tot CFO en EVP Operations

Amsterdam, 1 juli 2015 – Red Hat, Inc., wereldwijd marktleider op het gebied van opensourcesoftware, heeft Frank Calderoni aangesteld als executive vice president, operations en chief financial officer. Calderoni heeft meer dan 30 jaar ervaring op financieel en operationeel gebied bij zowel beursgenoteerde bedrijven als technologische marktleiders. Bij Red Hat zal hij de wereldwijde finance organisatie en de IT- & operations-teams gaan leiden. Calderoni legt verantwoording af aan Red Hat president en chief executive officer, Jim Whitehurst.

Calderoni komt van Cisco Systems waar hij zeven jaar werkzaam was als executive vice president en CFO en meest recentelijk als een executive adviseur. Van 2004 tot 2014 droeg hij zorg voor de financiële strategie en de activiteiten van het bedrijf waar meer dan 72.000 werknemers werkzaam zijn en in het boekjaar 2014 een totale omzet van 47 miljard dollar werd gerealiseerd. Calderoni is in 2013 door de San Francisco Business Times en Larkin Street Youth Services verkozen tot ‘Bay Area CFO of the Year’ in de categorie publieke onderneming met een omzet van meer dan een half miljard dollar. Daarnaast beschouwt Institutional Investor magazine hem drie jaar op rij (2012, 2013 en 2014) als een van de beste CFO’s.

Calderoni is op 22 juni bij Red Hat gestart en hij neemt op 13 juli 2015 de rol van CFO en EVP over van Charlie Peters, die met pensioen gaat. Peters heeft sinds zijn aantrede bij Red Hat in 2004 het bedrijf uit laten groeien tot een organisatie van wereldklasse. Hij managede de financiële strategie en de activiteiten van het bedrijf door middel van snelle groei en expansie. Onder zijn leiding kende Red Hat maar liefs 44 aaneengeschakelde kwartalen van omzetgroei. De omzet van Red Hat groeide uit van 196 miljoen dollar in 2005 tot bijna 2 miljard dollar in 2015.

Quotes

Jim Whitehurst, president en CEO bij Red Hat
“Wij zijn verheugd met de komst van Frank. Hij heeft zijn strepen als CFO verdiend en hij gaat ons helpen met de volgende groeifase. We hebben geluk zo’n ervaren persoon, die als leidinggevende op operationeel gebied excelleert, in ons team te hebben. Graag dank ik Charlie voor zijn inspanningen. Meer dan een decenniumlang droeg hij bij aan het succes van Red Hat, en het bereiken van een sterke financiële positie. Ik kijk uit naar een vergelijkbaar succes onder Frank zijn leiderschap.”

Frank Calderoni, benoemd tot executive vice president operations en CFO bij Red Hat
“Ik ben erg enthousiast om deel van Red Hat uit te maken. Een uitzonderlijk bedrijf dat de bedrijfstechnologie transformeert. Red Hat is leider op het gebied van opensourceoplossingen, van het datacenter tot de cloud, en het is een uitzonderlijke kans om hier onderdeel van uit te maken. Ik ben enthousiast om aan de slag te gaan en het volgende tijdperk van groei, innovatie en klantsucces in te luiden.”

Volg Red Hat

Over Red Hat, Inc.
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een community-gedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: http://www.redhat.com.