Industry Wire

Geplaatst door Acorel

Remote Services van Acorel nu voor iedereen beschikbaar

‘s-Hertogenbosch, 17 februari 2016 – De afdeling Remote Services van Acorel liet in 2015 flinke groeicijfers zien. Het aantal vaste klanten steeg van zes naar twaalf en het aantal fte’s verdriedubbelde. Die trend zet zich ook dit jaar door; in januari kwamen er weer twee nieuwe klanten bij. Acorel gelooft in de kracht van eersteklas dienstverlening. Daarom biedt de specialist in customer engagement de service nu ook aan voor organisaties bij wie ze de oplossing niet hebben geïmplementeerd.

De naam ‘Remote Services’ spreekt eigenlijk voor zich: dienstverlening op afstand. Bij Acorel gaat die dienstverlening echter verder dan het verlenen van service en ondersteuning. Algemeen gezegd kunnen bedrijven bij Remote Services terecht voor alle dienstverlening ná de projectfase. En vanaf nu dus ook als die projectfase niet door Acorel is uitgevoerd. Emiel Truijen, Manager Remote Services van Acorel: “We realiseren kleine projecten, zoals het toevoegen van extra features aan SAP Cloud for Customer. Daarnaast helpen we bij het onderhouden, beheren en optimaliseren van on-premise CRM-systemen, portals, mobiele applicaties en de SAP Hybris beheeromgeving.”

Groei ingegeven door populariteit cloud
De SAP partner uit ‘s-Hertogenbosch zette de afdeling Remote Services drie jaar geleden op. Vanaf dat moment groeide de behoefte aan ontzorging na de implementatie exponentieel. In 2015 verdubbelde het klantenbestand van zes naar twaalf, met klinkende namen als Damen Shipyards, Maastricht University en Vencomatic Group. “De groei van Remote Services hangt samen met de populariteit van CRM-oplossingen in de cloud”, aldus Truijen. “In 2012 bestond één procent van Acorels omzet uit cloud-implementaties. Vorig jaar steeg dat aandeel tot tien procent. Omdat er bij bedrijven relatief weinig kennis is van beheer en ontwikkeling van cloud-omgevingen, schakelen ze ons in voor expertise en extra mankracht.”

De mogelijkheden van CRM maximaal benutten
Taco Schallenberg, directeur van Acorel, kwam drie jaar geleden met het idee voor Remote Services. “De kracht van CRM – en daarmee ook het succes van de organisatie – bewijst zich pas na de implementatie”, vindt Schallenberg. “Ik geloof in excellente dienstverlening, het neerzetten van een oplossing die precies doet wat een klant nodig heeft. En vooral bij CRM vraagt dat om snel schakelen, regelmatige updates en aanvullingen. Simpelweg omdat klanten veranderen en hun gedrag grillig is. Met Remote Services zorgen wij ervoor dat een CRM-oplossing altijd actueel, innovatief en optimaal blijft. Ook als wij die oplossing niet zelf geïmplementeerd hebben. Het is ons doel dat elke organisatie direct kan profiteren van de gewenste changes en ontwikkelingen.”

Agile werken
Snelle hulp op afstand van consultants die de hele dag voor je klaarstaan, past binnen de trend van agile werkmethoden. Schallenberg: “Bij het inrichten van een systeem is het niet altijd nodig om op locatie te zijn bij de klant.” Zijn collega Truijen vult aan: “Bij een go-live van een klein project zijn we natuurlijk wel on site. En we gaan eens in de paar maanden langs bij de klant om door te spreken hoe het gaat en waar het misschien beter kan. Bij de overige vragen en verzoeken communiceren we telefonisch of via het ticketsysteem. We geven klanten continu feedback over de status. Met Remote Services is onze dienstverlening nóg beter en sneller geworden.”

Over Acorel
Acorel helpt organisaties om de Customer Engagement te verbeteren. Met toegankelijke IT-oplossingen die zorgen voor een soepele Customer Journey, concentreert Acorel zich op Mobility, CRM, Cloud, Hybris Commerce en Hybris Marketing. Acorel bewijst zich al jarenlang als een veelzijdige SAP Gold Partner op het gebied van sales-, service- en marketingprocessen. Acorel is gevestigd in ’s-Hertogenbosch en werkt onder meer voor Bose, Jacobs Douwe Egberts, Agrifirm en Sanoma Media.
www.acorel.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht