Industry Wire

Geplaatst door Van Ons

Rijke weboplossingen zo duidelijk als een koe: unieke aanpak Van Ons resulteert in groei

Amsterdam, 17 februari 2015. Het Amsterdamse web development bureau Van Ons lanceert een nieuwe huisstijl en website die past bij hun huidige profilering en professionalisering. Van een tweekoppig team in 2006 is Van Ons onder leiding van oprichters Robert van Eekhout en Bas van der Lans uitgegroeid tot een van de grootste gespecialiseerde WordPress bureaus van Nederland.

Wat maakt de aanpak van Van Ons uniek? Bij Van Ons staat techniek creativiteit en visie nooit in de weg. Van Ons legt zich vanaf haar start in 2006 toe op de technische realisatie van online projecten. Zoals zij het zelf formuleren: “wij realiseren technisch rijke weboplossingen zo duidelijk als een koe. Denk aan apps, platforms en koppelingen.” Het team van Van Ons werkt voor een gerenommeerde klantenlijst. Van Talpa tot de Bijenkorf. Van Unilever tot Joolz. Maar ook reclame- en mediabureaus weten Van Ons feilloos te vinden voor de technische realisatie (en waar nodig de nazorg en het onderhoud) van online projecten.

De kracht van Van Ons
Bas van der Lans: “Webdevelopment is geen raketwetenschap, mits je er pragmatisch mee om gaat. Wij zijn zeer bedreven in het simpel en eenvoudig maken van technisch complexe online vraagstukken. Zowel voor de beheerder van de website als voor de gebruiker. Gebruiksvriendelijkheid en makkelijk, snel navigeren staan voorop. Kortom: ‘wij realiseren technisch rijke weboplossingen zo duidelijk als een koe’. Door onze ervaring en de door ons gebruikte technieken gaan wij daadkrachtig en probleemoplossend te werk waardoor wij projecten op tijd en succesvol kunnen lanceren. Dat inspireerde ons om de raket als metafoor te gebruiken in onze huisstijl en van de koe ons beeldmerk te maken. Hierop hebben wij onze website aangepast.”

Robert van Eekhout vult aan: “Wij hebben bewust in ons beeldmerk de koe rondere vormen gegeven. Door de meer eenvoudige, simpele uitstraling sluit het logo goed aan bij onze dienstverlening”.

Klant bij Van Ons, Viona Terleth van Mövenpick Hotel:
Van Ons begrijpt wat wij onze klanten willen laten ervaren en vertaalt dit in een website die volledig aansluit bij onze wens!

Webdevelopment voor Reclame- en Communicatiebureaus
De vertaalslag van concept(en) naar campagne websites realiseert Van Ons in enkele dagdelen. Robuuste corporate websites komen tot stand in enkele weken. Reclame- en mediabureaus weten Van Ons dan ook te vinden voor de technische realisatie (en waar nodig de nazorg en het onderhoud) van online projecten. Bas van der Lans: “Bureaus weten dat wij er alles aan doen om technologische oplossingen te zoeken voor hun creatieve en vernieuwende ideeën. Zij willen zich niet laten beperken door techniek en wij vullen hen hierop goed aan. Zij vertrouwen erop dat wij hun online ideeën kunnen realiseren, hoe complex ook. Dat wij de door hun bedoelde merkessentie tot uiting kunnen brengen in een weboplossing ‘zo duidelijk als een koe’. Niets leukers om hun daarmee te verrassen.”

Klant bij Van Ons, Stan van Doggenaar van ‘Een Ander Bureau’:
Van Ons is een betrokken partner met een technische oplossing voor elk creatief idee. En ook niet onbelangrijk; het zijn nog leuke gasten ook”.

De diensten van Van Ons op een rij:

  • Website ontwikkeling op basis van custom design of standaard thema;
  • Snelle realisatie campagne middelen zoals win-acties en Facebook tabs;
  • Innovatieve toepassingen zoals locatie marketing met iBeacons;
  • Diverse platformen waaronder intranetten, lead-generation en crowdfunding systemen;
  • Koppelingen met externe systemen zoals Exact Online.

Briljante programmeurs
Bas vult aan: “Wij ontwikkelen ook eigen ideeën. Momenteel zijn wij bezig met toepassingen van de iBeacon technologie, de koppeling tussen Exact boekhoudsoftware met WordPress en de techniek van het nieuwe Second Screen. Niet voor niets is onze visie: ‘techniek mag creativiteit en visie nooit in de weg staan.’ Enkele van onze programmeurs zijn naar Amsterdam verhuisd om bij ons te komen werken omdat zij zich hierin helemaal kunnen vinden. Beter kun je het niet treffen!”

Van Ons klant, Simone Thieme Groen, Sanoma’s Blogtoday: “Dankzij Van Ons hoeven de bloggers en Blogtoday niet meer om te kijken naar de techniek, maar kunnen we ons volledig focussen op groei, content en samenwerkingen van de bloggers.

Groei
Enkele feiten die de groei van Van Ons markeren:
Sinds 2006 is Van Ons al vier keer uit haar jasje gegroeid. Op dit moment hebben zij op Herengracht 184 een geschikt onderkomen gevonden dat niet alleen qua omvang maar ook qua uitstraling voldoet.

Gestart met het ontwikkelen van WordPress websites en inmiddels zeer bedreven in applicaties, koppelingen, platforms en andere online technieken. Van Ons kan zich tot een van de grootste gespecialiseerde WordPress bureaus van Nederland rekenen.

Van kleinere merken, bedrijven en ZZP’ers die Van Ons sinds haar start bediende, rekenen zij nu grote spelers als Bol.com, de Bijenkorf, Decathlon, Talpa, Sanoma, Beeld & Geluid, Beemster Kaas, Mövenpick, Joolz en de New York Media Group tot hun klanten net als diverse reclame- en communicatiebureaus.

Het aantal medewerkers is groeiende. Per 1 februari staat de teller op 14. Met de uitbreiding van het team kan Van Ons meer projecten oppakken en dieper ingaan op specifieke expertises zoals API-koppelingen en server architectuur. Enkele programmeurs zijn dedicated verbonden aan een aantal klanten en projecten als de koppeling met Exact Online en de techniek van het nieuwe Second Screen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht